Hva er denne slangen (bilde) og kan jeg skifte selv? - A3 1,8t 2003

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg skulle gjerne hatt litt assistanse til å identifisere følgende slange, med en stygg sprekk i.

Som du kanskje kan gjette så skrur ikke jeg bil selv, så spørsmålet mitt er om dette er noenlunde trygt å kjøre til verksted med, selv om motoren hoster og ikke går noe særlig fint, eller om jeg bør ringe NAF eller lete frem slepetau sporenstreks. Slangeklemmene på denne saken ser ganske spesial-spesial ut, så jeg går ut i fra at det ikke er noe jeg skal prøve å ordne opp i selv.

Og ja, det er på tide med motorvask :o

Edit: det er litt ubehagelig at moderatorer går inn og endrer innlegg uten å legge igjen spor etter seg. Den nye forumplasseringen og emnetittelen passer greit for tråden slik den står nå, men jeg hadde planer om å utdype med flere spørsmål ut i fra svar jeg fikk på det første, derfor la jeg den under diagnose. Jeg har heller ikke 1.8TQ, så den Q'en fjerner jeg.

Ellers; problemene jeg har hatt med at motoren hoster og generelt ujevn gange like etter kaldstart er sannsynligvis ikke bare på grunn av denne sprekken. Jeg kommer også til å bytte LMM for å se hva det utgjør.

Edit2: Symptomene skyldtes hverken denne slangen eller LMM, men lambdasone. Den er nå byttet og bilen føles som ny.

oversikt.jpg

nært.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der kan du fint skifte selv. Er en oljedampslange. Kan bare sette på vanlige klemmer etterpå.

Hadde lest av nummeret som står på slangen, ringt til forhandler for å bestille å skiftet den selv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.