#1 Skrevet Juli 19, 2011 (endret) Bilen er fin i små humper, men i større 'søkk' i veien gynger bilen som en gammel mercedes. Vi er vant til en kontant 'dupp' før bilen er rolig på alle de andre bilene, så vil dette bli bra med bare nye dempere, eller må det til hardere fjærer? Våre venners '03 A4 avant var på samme måte, og jeg påstod da at det var noe galt med bilen deres.. Når jeg gynger på bilen når den står stille er den stiv og fin, det er bare ved kjøring. Høyden er lik foran og bak. Forslag til dempere som fikser biffen? Foran er den helt fast og fin, forøvrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2011 Ingen som har erfaring med dempere på A4 cab eller A4 generelt for den delen? Må da være andre enn oss med daffe dempere på A4, har i hvertfall vært dårlig på den eneste andre A4'en jeg har prøvet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2011 definer gynger? sist jeg kjørte med min audi a4 1.8tq, så virket det som at den vrikka på ræva av og til.. har hørt at det kan være dårlige dempere og så enkelt som feil lufttrykk i dekkene.. har ikke fått det sjekka enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2011 Sideveis er det bra, men opp og ned virker det som det er dårlig demping. Men små humper dempes kontant, det er bare lange 'søkk' i veien som ikke dempes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2011 A4'en min hadde slitte dempere rundt om, og da var det som og ha en gyngehest på veien... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2011 Gamle Vento'n min var også sånn. Små dumper gikk greit, men lange søkk ble jeg nesten sjøsyk av hehe. Bytta dempere og ble kvitt problemet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2011 Har også en merkelig vibrasjon, føles som motorvibrasjon eller ubalanse i et hjul, men kan komme og gå like brått, og det rister aldri i ratt, jeg kan sette bilen i fri uten endring, og hastighet har så og si ikke noe å si. Kan det være slark i multilink som gjør dette? Holder virkelig ikke disse understellene med enn 80' km? Hmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2011 Bestilte nye sportsdempere til mitt understell på Møller, kom på ca.2400,- for begge bak. Synes ikke det er såå ille, da får jeg i hvertfall riktig type/lengde/hardhet, det er visst mange alternativer på A4.. Kommer med update når de er byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 31, 2011 Fiksa! Føles som 'ny' bil, og en av de enkleste reparasjonene jeg har gjort. Kun av med hjul og to mutre på hver side! Var litt bøll med cabben som måtte stå halvveis åpen og etter noen minutter 'slipper seg' så alt blir slakt, men holdt det i sjakk med en profil mellom cabben og dekselet. Takk til Cato for støtte og entring av øvre mutter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...