Corrado G60 Får altfor mye bensin...

Anbefalte innlegg

Hva kan dette skyldes... den blå temp-sensoren er sjekket, bilen forandrer gange når den kobles fra... vacuum slanget til ECU er riktig nok kortet inn 1cm, men det har vel ikke så mye å si?? Bilen starter å går helt fint på tomgang, men når jeg gir gass er det lissom så lite å hente, en vanlig g60 er jo ganske hissig mener jeg... batteriet som står i bilen er dødt, så må bruke start-kabler for å starte den, men den forandrer ikke gange om jeg kobler disse fra eller til, den ligger på 1000-1100 på tomgang, det virker som digifanten prøver å slippe den ned på 800, men da er det like før den stopper, så den blir jaget opp til 1000 igjen, den prøver dette et par ganger, før den stabiliserer seg på 1000...

 

Noen som har hatt problemet før meg? sikkert... det er jo tross alt en g60...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt og jeg vil tro du finner mange svar.

 

Føler jeg har skrevet svar på slike spørsmål 100 ganger nå.

 

Forøvrig tror jeg i ditt tilfelle det kan være lambda sonden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De temp.følerene kan være litt lure,kan gi feil signal på kun enkelte områder.Ville prøvd å bytte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De temp.følerene kan være litt lure,kan gi feil signal på kun enkelte områder.Ville prøvd å bytte den.

 

Skikkelig utspekulerte... bra tips... men på søndag skal tenningen stilles helt 100, gjør ikke noe før den er OK... men tar gjerne imot tips... mye dubeditter på de motorene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig utspekulerte... bra tips... men på søndag skal tenningen stilles helt 100, gjør ikke noe før den er OK... men tar gjerne imot tips... mye dubeditter på de motorene...

 

Husk at ved stilling av tenningen skal den blå tempsensoren cære av koblet..

så er det ikke lurt å koble den av/på når bilen sviver det kan skade ecuen. .

 

men hvordan har du komt frem til at bilen får for mye bensin ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan har du komt frem til at bilen får for mye bensin ?

 

Det er jeg ikke sikker på... bare fått den innbilningen, siden den er så råtten å få opp på turtall... noe holder den igjen lissom... men skal stille tenninga i morra så for jeg håpe det blir bedre da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på... bare fått den innbilningen, siden den er så råtten å få opp på turtall... noe holder den igjen lissom... men skal stille tenninga i morra så for jeg håpe det blir bedre da...

 

For en kan ofte bli lurt.. hvordan ser tennpluggene ut ?

prøv å koble ut tomgangsstabiliserings ventilen å se hvordan den sviver da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å koble fra tomgangsregulatoren, da stoppa den... en kompis har en golf gti g60, ombygd da, men der er tomgangsregulatoren koblet vekk, står bare noen plugger i hullene på røra den var koblet i... kan jeg og gjøre det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å koble fra tomgangsregulatoren, da stoppa den... en kompis har en golf gti g60, ombygd da, men der er tomgangsregulatoren koblet vekk, står bare noen plugger i hullene på røra den var koblet i... kan jeg og gjøre det?

 

Bare å koble vekk og blende igjen hulla. Vil den ikke gå på tomgang kan du justere på tomgangsskruen på baksiden av spjeldet.

 

Så du skrev at du har dårlig batteri/lading

 

Dersom en G60 kommer under en viss volt går den i nødmodus og øker åpningstidene på dysene med 25%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladinga er helt topp!! har et anna batteri tilkoblet via startkabler hele tiden under feilsøking (da det er for stort for corradoen...)

 

Men hadde besøk av en fyr idag, kikka stort sett på de samme tinga som jeg har knota litt med, fant ut av at det ikke var gnist på 2 plugger, har kjøpt vanlige champion plugger... ehh... var visst ikke gode nok de... Beholder nok regulatoren så lenge den funker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladinga er helt topp!! har et anna batteri tilkoblet via startkabler hele tiden under feilsøking (da det er for stort for corradoen...)

 

Men hadde besøk av en fyr idag, kikka stort sett på de samme tinga som jeg har knota litt med, fant ut av at det ikke var gnist på 2 plugger, har kjøpt vanlige champion plugger... ehh... var visst ikke gode nok de... Beholder nok regulatoren så lenge den funker...

 

ved standard oppsett på bilen skal du ha Bosch platinum w6dpo

og ved litt trim/mer trykk w5dpo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.