Sliter dekk slik at de støyer enormt

Anbefalte innlegg

Har problem med at sommerdekkene på A3en slites på en merkelig måte, slik at de til slutt støyer enormt. Måtte kjøpe nye dekk i fjor på grunn av dette, men nå begynner samme problem på de nye dekkene.

 

Dette gjelder både billigdekk (som jeg hadde før), og kvalitetsdekk (nå Continental).

 

Selve mønsterdybden slites ikke unormalt mye (fikk derimot et slags trappemønster på V-formsporene i fjor, dette var bakgrunnen for lyden fikk jeg beskjed om).

 

Det som er merkelig, er at dette ikke ser ut til å gjelde vinterdekka. Vinterdekka er 205/55/16, sommerdekka er 225/35/19 (hadde 235 på forrige sett).

 

Noen som har vært borti lignende? Har planer om å få tatt en hjulstillingskontroll, vil dette kunne løse problemet (siden vinterdekka ser ut til å være uberørt av problemet med samme hjulstilling)..

 

Bilen er senket med FK Highsport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem hos meg ifjor på sommerdekka, 225/30/20 trappemønster på innsia. Ser samme slittasje på vinterdekka nå da de begynner å bli ganske slitt iom jeg har brukt de i sommer :P

Vil tro 4hjulskontroll ville fikset biffen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg, og 3 kompiser har opplevd det samme på 4 stk a4 quattroer. 2 stk b6, og 2 stk b7. 3 med 19", og en med 20". Vi har vel prøvd det meste. Han med 20" gikk ned til 18" i år. Sålangt ingen problemer. Resterende kjører fortsatt med 19", 2 av oss har helt nye felger, jeg nye dekk også. Men har ikke kjørt nok enda til og kunne si om det har gitt resultater. Min forstilling er justert, men dog etter aat de forrige dekkene var blitt slitt slik. Lurer på om dette er et Audi fenomen egentlig. Har hatt BMW med store hjul, men aldri det problemet der. Irriterende ivertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det kunne hjelpe å montere dekka på venstre side på høyre side og omvendt (sett at det ikke er påbudt rulleretning på dekka)?

 

Skal ha hjulstillingskontroll i morra, så får vi se om det må justeres noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på hjulstilling er en gjenganger når det kommer til slike slitasjer, iallefall på Audi :P

 

Continentaldekkene dine har vel inn og ut side, så da kan ikke du bytte side på dekkene på felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det kan fikses, er det jo et håp. :)

Tenkte å bare skru av hjula og bytte side, da vil utside bli utside. Men mulig det ikke har noe å si på støyen? Dekka er jo forsåvidt i bra stand, så synd å bytte dem pga lyden bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.