#1 Skrevet Juli 20, 2011 (endret) Hei Noen som har mål /tegninger på hylse til distansehylse som trengs til utløserlager for bruk av tilton trykkplate? Har søkt litt fram og tilbake på forumet uten og blitt veldig klok med noen konkrete mål. Eller om noen vet om noen sted de selger disse lagrene ferdig og er mulighet og få tak i temmelig ASAP? MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2011 Hei Noen som har mål /tegninger på hylse til distansehylse som trengs til utløserlager for bruk av tilton trykkplate? Har søkt litt fram og tilbake på forumet uten og blitt veldig klok med noen konkrete mål. Eller om noen vet om noen sted de selger disse lagrene ferdig og er mulighet og få tak i temmelig ASAP? MVH bygget ut med ei hylse på ca 440/45 mm ca 7-8 mm på orginale utløserlaget, da har jeg ca 5 mm klaring når utløser lageret er helt presset bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2011 bygget ut med ei hylse på ca 440/45 mm ca 7-8 mm på orginale utløserlaget, da har jeg ca 5 mm klaring når utløser lageret er helt presset bak. Takk Fridjov for svar. Forstår jeg deg rett med 440/450mm y dia og tykkelse ca 7-8mm? Er dette en du har laget og testet at fungerer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2011 Takk Fridjov for svar. Forstår jeg deg rett med 440/450mm y dia og tykkelse ca 7-8mm? Er dette en du har laget og testet at fungerer ? Fant ei hylse som var ca 45 mm utvendig og ca 40 mm invedig (husker ikke eksat mål) som jeg kappet på ca 7-8 mm lengde og sveiset denne på orginale lagere, hylsen ble også rundet i kanten på enden mot clutch. Har ikke hatt start, men virker som pedalen er fin . Var Kai (KRB) som hadde oppskiften. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2011 Fant ei hylse som var ca 45 mm utvendig og ca 40 mm invedig (husker ikke eksat mål) som jeg kappet på ca 7-8 mm lengde og sveiset denne på orginale lagere, hylsen ble også rundet i kanten på enden mot clutch. Har ikke hatt start, men virker som pedalen er fin . Var Kai (KRB) som hadde oppskiften. Jeg forstår. Takker så mye for hjelpen. Da satser jeg på at pedalen min også blir fin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2011 Jeg forstår. Takker så mye for hjelpen. Da satser jeg på at pedalen min også blir fin Har noe bilder hjemme, men er noen dager til er der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2011 har montert opp clutsj og motor med dette utløserlageret. Litt sent og spørre om det men skal spacer mellom girkasse og motor brukes etter man monterer enkelmasse svinghjul ? Monterte nå uten den. Clutsjen var myk fram til ca 4cm ibunn og da ble den stein hard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2011 har montert opp clutsj og motor med dette utløserlageret. Litt sent og spørre om det men skal spacer mellom girkasse og motor brukes etter man monterer enkelmasse svinghjul ? Monterte nå uten den. Clutsjen var myk fram til ca 4cm ibunn og da ble den stein hard. Jeg kjøre uten spacer plate, hvor mye bygget du på lageret med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2011 7mm ble bygget på lageret. det er noe galt med oppsettet hos meg. virker som utløserarmen stopper mekanisk inn i noe ved trykkplata 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2011 7mm ble bygget på lageret. det er noe galt med oppsettet hos meg. virker som utløserarmen stopper mekanisk inn i noe ved trykkplata På min måtte jeg slipe litt av utløser armen og kassen, hadde motoren ute og inn 5 ganger, var mutterene som stikker ut som tok i arm og litt i kassen. mulig du har samme problemet, kan du tørne motoren, eller stopperen den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 28, 2011 Hei Anders. beklager sent svar, men det jeg gjorde var å forlenge utløserlageret med 13mm i tykkelse. altså dreiet en ring som var lik utvendig som det orginale utløserlageret på største diameter og samme diameter innvendig som minste diameter og sveiset på utløserlageret. dette var da 01A kasse med enkelmassesvinghjul maskinert for tilton 2 plater clutch. dette fungerte vertfall uten problem for min del! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 29, 2011 På min måtte jeg slipe litt av utløser armen og kassen, hadde motoren ute og inn 5 ganger, var mutterene som stikker ut som tok i arm og litt i kassen.mulig du har samme problemet, kan du tørne motoren, eller stopperen den? Prøvde ikke og turne i gir. Kun når den sto i fri og da gikk den fri rundt uten ulyder. Hei Anders. beklager sent svar, men det jeg gjorde var å forlenge utløserlageret med 13mm i tykkelse. altså dreiet en ring som var lik utvendig som det orginale utløserlageret på største diameter og samme diameter innvendig som minste diameter og sveiset på utløserlageret. dette var da 01A kasse med enkelmassesvinghjul maskinert for tilton 2 plater clutch. dette fungerte vertfall uten problem for min del! 01A kasse er vell 5 trinns ? Eller har det ingenting og si ? det er noe her jeg ikke blir klok på værtfall. noe måte jeg kan måle meg fram til fasiten på dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 29, 2011 01A er 5 trinns ja, men samme mål som 01E på inngående aksling, og clutchhus. da jeg snakket med krb, sa han dette målet til meg over telefon. men kan jo variere ettersom ikke alle svinghjul blir maskinert likt i tykkelse? om du har kjøpt denne clutchen av krb har han sikkert mål til deg om du tar kontakt med han. men 13mm funket vertfall bra hos meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 29, 2011 Kjøpte motor av en kar i odda som har kjøpt alt igjenom ar racing og maskinering. Kan evt prøve en telefon til han og høre. Syntes det blir rart og ringe krb for support når jeg ikke har kjøpt delene der om du forstår. Noe mulighet og måle seg fram til dette hvor lang denne må være evt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 29, 2011 ahh. ja, da er det gjerne verre å få svar der. kansje ar racing har svar på det da? fikk svar av krb om hvordan en skulle måle lengden, men dette er desverre en stund siden og glemt av meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 31, 2011 Har snakket så vidt med ar racing og de nevnte på 12mm. Så da tror jeg problemet mitt ligger der..... Så da får jeg gjøre ett forsøk på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 2, 2011 Har snakket så vidt med ar racing og de nevnte på 12mm. Så da tror jeg problemet mitt ligger der..... Så da får jeg gjøre ett forsøk på det. Synest det hørdes mye ut, iallefall på min bil og det mål som jeg har. Har testet min nå den frir, litt lyd når den er i bånn men frir lenge før det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 3, 2011 Synest det hørdes mye ut, iallefall på min bil og det mål som jeg har.Har testet min nå den frir, litt lyd når den er i bånn men frir lenge før det. Hva trykkplate, svinghjul og girkasse har du dette på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 3, 2011 Jeg sier bare som rema 1000 jeg, det enkle er ofte det beste. dvs sachs racing trykkplate med en passende lamell, bolt on uten noen form for mikk makk. Holder for moment nok for de aller aller fleste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 3, 2011 Har snakket så vidt med ar racing og de nevnte på 12mm. Så da tror jeg problemet mitt ligger der..... Så da får jeg gjøre ett forsøk på det. 12 mm kan stemme det, har samme clutch på min. Det eg gjor va å montere ihop org clutch me trykkplate å alt å samme med tilton clutchen,så måler du distansen fra solfjøren å bak på svinghjule på den nye clutchen og på den gammle da får du et mål (som eg fekk va 12mm) da lager du ei hylse som er 12 mm. eg kan ta bilde av den eg laga visst du er intressert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 3, 2011 12 mm kan stemme det, har samme clutch på min. Det eg gjor va å montere ihop org clutch me trykkplate å alt å samme med tilton clutchen,så måler du distansen fra solfjøren å bak på svinghjule på den nye clutchen og på den gammle da får du et mål (som eg fekk va 12mm) da lager du ei hylse som er 12 mm. eg kan ta bilde av den eg laga visst du er intressert Jeg har ikke gamleclutsjen da jeg hadde dobbelmasse svinghjul tidligere og nå sitter med dette oppsettet. Hadde vært knall om du tok bilde av hvordan du laget denne. Måtte du slipe trykkplata eller girkassehuset ? Ser noen støtt og stadig må det for og få klaring. Hadde vært knall om du tok bilde av dette ja. Takker for hjelpen på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 3, 2011 Jeg har ikke gamleclutsjen da jeg hadde dobbelmasse svinghjul tidligere og nå sitter med dette oppsettet. Hadde vært knall om du tok bilde av hvordan du laget denne. Måtte du slipe trykkplata eller girkassehuset ? Ser noen støtt og stadig må det for og få klaring. Hadde vært knall om du tok bilde av dette ja. Takker for hjelpen på forhånd. kan ta et bilde i morra av den eg det som tar bort i trykkplata di er clutch arma så den måtter eg fore ut litt eller slipe den ned litt men best er å fore den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 3, 2011 kan ta et bilde i morra av den eg det som tar bort i trykkplata di er clutch arma så den måtter eg fore ut litt eller slipe den ned litt men best er å fore den ut Jeg forstår. Gjerne kom med litt info rundt hvor mye du foret den ut og bilde. Så slipper jeg ut -inn - ut - inn med motor 3-4 ganger Begynner og bli litt lei det:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 3, 2011 Jeg forstår. Gjerne kom med litt info rundt hvor mye du foret den ut og bilde. Så slipper jeg ut -inn - ut - inn med motor 3-4 ganger Begynner og bli litt lei det:o kan ta noen bilder eg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 3, 2011 Hva trykkplate, svinghjul og girkasse har du dette på ? Alu svinghjul, 2 plater tilton, rs2 girkasse uten mellomplate, bygget på ca 8 mm. Men mulig du får noen andre mål pga. Svinghjulet. Mulig å måle uten gammle clutch, jeg målet fra girkasse/ motor og inn til utløser lageret,( husk presset lageret helt bak), samt fra motor flens til anleggs flaten clutchen, så første mål- siste og då har en differansen, så trekket fra noen mm klaging så har en hva mål en skal bygge på lageret med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...