Bremseproblemer på Touran 04

Anbefalte innlegg

Har skiftet bremsecalippere bak på en Touran 04, men bremsepedal er svampaktig og mister trykket.

Har luftet med 3 liter bremsevæske, men problemet forsvinner ikke. Når motor er av er bremsepedalen hard, men med motor i gang synker bremsepedalen. Kan ikke finne noen lekkasje, ikke forsvinner det bremsevæske ut av systemet heller.

Er det noen skjulte luftenippler eller noen andre spesielle triks på disse bilene?

Kan det være lekkasje i hovedbremsesylinderen slik at bremsevæsken passerer pakningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du byttet begge sider bak? er det fysisk mulig og montere høyre caliper på venstre side f.eks? viss det går, og du setter feil, så vill du ikke få luftet det. sjekk at luftenipelen peker oppover på caliperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du byttet begge sider bak? er det fysisk mulig og montere høyre caliper på venstre side f.eks? viss det går, og du setter feil, så vill du ikke få luftet det. sjekk at luftenipelen peker oppover på caliperen.

Takker for respons Guttorm

De står rett opp. Kan kjøre gjennom flere liter per side uten at det kommer luft, men med en gang motor er i gang synker den, og må pumpes opp. Kan det våre ABS'en som må luftes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat bytter bremser bak pluss bremsevæske på min 06 Touran(som ble solgt i dag:) )

Etter bytte og lufting gikk pedalen lett i bånn når bilen gikk på tomgang, Luftet litt til uten at det hjalp..

Men med en gang jeg tok en tur med bilen(etter et tips fra en møller mekaniker) var bremsene 100% Tipp Topp..

Anbefaler deg å ta en test tur.

Ang feilplassering av calippere så skal lufteskruen peke rett opp. Men det skal godt gjøres å sette de opp ned mtp nåndbrems vaier plassering osv..

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat bytter bremser bak pluss bremsevæske på min 06 Touran(som ble solgt i dag:) )

Etter bytte og lufting gikk pedalen lett i bånn når bilen gikk på tomgang, Luftet litt til uten at det hjalp..

Men med en gang jeg tok en tur med bilen(etter et tips fra en møller mekaniker) var bremsene 100% Tipp Topp..

Ang feilplassering av calippere så skal lufteskruen peke rett opp. Men det skal godt gjøres å sette de opp ned mtp nåndbrems vaier plassering osv..

;)

sa møller mekanikeren hvorfor det ble bedre etter en kjøretur? :) ja, det skal godt gjøres, men har sedd di som har fådt det til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)

Oki, angående feilplassering har jeg klart mye rart, men akkurat denne mener jeg at jeg har vært heldig med.

Har tatt to testturer med masse lufting i mellomtiden, uten at det hjalp nevneverdig. Snakker vi om flere mil eller bare en bitteliten testtur?

Kanskje jeg skal ta en ny liten testtur til for å prøve. Litt sketchy siden det er lite bremser!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

Har akkurat samma problemet med min passat 04 mod nå, skiftet bare klosser så etter det blei bremsepedalen svampeaktig å myk...den siger helt inn...har vært å kjørt non km men samma problemet, ser ingen lekkasjer heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

Har akkurat samma problemet med min passat 04 mod nå, skiftet bare klosser så etter det blei bremsepedalen svampeaktig å myk...den siger helt inn...har vært å kjørt non km men samma problemet, ser ingen lekkasjer heller...

Hmmm, merkelig! Kanskje det er noe som går for tiden. Du har ikke sølt med bremseveske slik jeg leser det, kun dyttet stempelet tilbake og satt på nye klosser. Da skal det jo i teorien ikke skje dette, med mindre klossene tar ulikt/skjevt og må slites til.

Den jeg sleit med har blitt mye bedre etter noen mil på baken. Biter godt fra starten og siger lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med dere har skrudd og ikke dyttet stempelet inn med makt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med dere har skrudd og ikke dyttet stempelet inn med makt?

Skrudd inn med stempelverktøy. Gikk lett og fint etter overhaling. Den funker fint nå, men vil ikke merke med løst ennå siden jeg ikke vet hvorfor det plutselig løste seg. Det eneste som er gjort er at bilen har blitt kjørt en del. Noen som har en forklaring på det? Synes det er merkelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.