#1 Skrevet Juli 20, 2011 Hei. Skal se på en 1996 A8 2.8q imorgen, hva bør jeg se etter her? Bilen skal etter selger være i bra stand, men er avskiltet pga årsavgift (sa han.....) Eneste feil han nevnte var en sprekk i ei frontlykt og at justeringa på rattet ikke virka lenger. Bilen har manuell gir, så automatkassa slipper jeg og tenke på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2011 Ingen? Var og såg på en bil idag, sikkert brukt som festbil.... Justeringa på rattet virka ikke, men hørte motoren gå når jeg forsøkte.. Sprekk i frontlykta så den må byttes Ny grill må på plass Var en liten ulyd i rattet akkurat mellom "midtstille" og til hver side, noen ide? Klimakompressor hadde gåent lager og bråka, så den må byttes Noe klunka når jeg ga på, men lurer på om det kan være eksosen.. Frieksos var der mye av, men det var under bilen så manifoil er vell ok Skinnsetene må farges på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2011 Var det den i Måløy du kikket på? Drev og lurte litt på å ringe på den i kveld,men så det stod solgt i annonsen nå. Har kikket på A8 i ett års tid nå,og ser egentlig ut som det er veldig lite feil som går igjen på de. Vet tannstanga går igjen ofte at den har vært byttet eller er dårlig/lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2011 Er den ja, måtte være snar for å bli først på den.. Henter den imorgen om jeg ikke får mareritt i natt, så får jeg heller bite i det sure eplet med alle feil som må fiksest.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2011 jeg har hatt A8 i et år nå og har ikke hatt noen problemer med denne utenom det "vanlige". dvs. -div service/vedlikehold av bil -bærebruer/armer bør sjekkes. det er to øvre foran og to nedre samt stabstag og endeledd bør også sjekker for slark. -rust er uaktuelt på karrosseri for det er alu (litt usikker på 95 men mener dette er det samme. - hvis du skal kjøpe med automat/tip så er det lurt å sjekke om den girer på riktig tidspunkt eller om det er sluring eller nøkking. ellers er det veldig driftssikre biler uten noen særlige "sykdommer" på ryktet. sjekk også møller etter historikk på bilen og hva som er byttet og ikke. mulig mye er gjort der (de har eget register på skiltnr). det er også mange deler som er DYRE, men hvis du tar vare på den så har du bil lenge! jeg har helt sikkert ikke dekket toppen av isfjellet engang, men mitt tips er å prate med en som har peiling på typen. håper dette hjelper litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...