Tips til tuningfirma i Nord-Norge?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Noen som har tips til tuningfirma eller andre verksteder i Nord-Norge som tar jobber på biler som er oppgradert, og som har kompetanse innen oppgraderte biler? Har hørt med SHS performance i Tromsø, men de tar primært bare tuningjobber og oppbygging av motorer.

Mvh Ole

Edit; ser at jeg plasserte denne tråden på feil plass : |

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Bjørn-Tore wiik eller Øystein Beddari her på forumet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Bjørn-Tore wiik eller Øystein Beddari her på forumet

Har prøvd via pm uten svar.

Hvis noen vet om eller om noen vil ta på seg en jobb på bilen min i nærområdet eller nord i Nordland eler i Troms, rop ut! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal gjøres og hvilken bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal gjøres og hvilken bil?

Sender deg en PM :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne videre samtidig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS-Racing er gode på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vell ikke tuning du skal ha utført på bilen din. Det er vell heller feilsøking og det å finne ut hva som er gjort med motoren din samt hvorfor den ikke går.

Som sagt på tlf i går så start med å finne ut hvorfor bilen ikke går. Skift plugger, sjekk gnist, sjekk coiler, sjekk tenningsmodul, sjekk lmm, sjekk bensin system, kompresjonstest osv. Når du har fått den til å gå så kan du begynne å forske på om det er gjort noe med dyser, program osv osv.

Det sitter GT28RS turbo på denne bilen iflg deg. Jeg skulle gjærne hjulpet deg men jeg har ikke egnet plass å stå med en slik jobb og ikke tid akkurat nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Øystein, som det står helt øverst i tråden :) har allerede en tråd liggende ute om bilen min her, hva som er gjort og prøvd, men hjertelig for at du tok deg tid igår på telefon :) Nå har jeg brukt en del tid og penger på den selv, og har ikke mye kompetanse og erfaring med sånne ting fra før. Coilene har jeg skifta, de er så og si ubrukt, tennplugger har blitt skiftet og pusset 3-4, tenningsmodulen er nettopp bytta men en jalla modul fra norskbildelesenter, LMM er ikke gammel, noen måneder men er mulig at den har synget på siste værs. Kompresjonstest har jeg ikke utstyr til nå, heller ikke ikke trykktest, men noen ting vet jeg ikke om jeg tør fikle med selv. Nå har bilen blitt slepa rundt og frakta rundt overalt de siste månedene, neste gang jeg gjør det vil jeg helst en plass der jeg muligens kan få hjelp til å få bilen på veien igjen :)

takk for alle svar så langt, settes stor pris på..

Mvh,

Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du orginal motorstyring? så er det vel enkelt å ta en diagnose dette bør gi deg indikasjon på hva som er feil. (kan såklart også det med hiddensprut)

Veldig enkelt å utføre dette om du har pc og en kabel du kan kjøpe for en hundrings på nettet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du orginal motorstyring? så er det vel enkelt å ta en diagnose dette bør gi deg indikasjon på hva som er feil. (kan såklart også det med hiddensprut)

Veldig enkelt å utføre dette om du har pc og en kabel du kan kjøpe for en hundrings på nettet :)

Jeg har VCDS-lite, og fikk fjerna noen gamle feilkoder for et par måneder siden, men har ikke fått start på bilen siden da, og siden jeg ikke får start og får kjørt noen meter, så finner han ingen koder :) nytter ikke å bare ha tenninga på siden jeg fjerna de gamle kodene og ikke har fått start på bilen siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lyser eller blinker ikke en gul nøkkel eller noe slikt når tenning står på ? Tenker på om startsperra di er gått på. Feil i nøkkel eller mottaker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt tanken Øystein og har sjekka det, og det blinka ikke en gul nøkkel sist jeg sjekka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker vi 1.8T her? Greit å informere andre som er innom og leser her.. :)

Vet du om du har gnist? Har du ikke gnist så er det jo en hel del enklere å finne ut hvor feilen ligger. Bilen skal jo starte selv om både lmm eller en coil/en plugg er gåen. Har du derimot feil på cam-sensor/ den nede på svinghjulet feks så vil du ikke få gnist. Får bilen bensin? Gammelt tett bensinfilter i kombinasjon med orginal pumpe og høyt bensintrykk kan fort ende i tørre dyser.. Du kan se om du har trykk ved å løsne på slangen ved fuelrailen din. (spruter en del bensin om du har trykk og ikke er forsiktig) Du skal strengt tatt høre at bensinpumpa går et lite øyeblikk når du skrur på tenningen etter at bilen har stått en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker vi 1.8T her? Greit å informere andre som er innom og leser her.. :)

Vet du om du har gnist? Har du ikke gnist så er det jo en hel del enklere å finne ut hvor feilen ligger. Bilen skal jo starte selv om både lmm eller en coil/en plugg er gåen. Har du derimot feil på cam-sensor/ den nede på svinghjulet feks så vil du ikke få gnist. Får bilen bensin? Gammelt tett bensinfilter i kombinasjon med orginal pumpe og høyt bensintrykk kan fort ende i tørre dyser.. Du kan se om du har trykk ved å løsne på slangen ved fuelrailen din. (spruter en del bensin om du har trykk og ikke er forsiktig) Du skal strengt tatt høre at bensinpumpa går et lite øyeblikk når du skrur på tenningen etter at bilen har stått en stund.

Det er en 1.8T ja, har ikke lagt ut så mye info her da jeg allerede har en tråd angående problemet med bilen :)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=217740&highlight=mystisk+feil

Denne tråden er vel mer for å få tak i noen som kunne tenkt seg å ta på seg jobben da jeg ikke har all verdens av erfaring selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrevet i tråden din jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne videre, begynner å haste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket kompresjonen nåda?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket kompresjonen nåda?

Nei, har vært bortreist en liten periode og har ikke fått tak i utstyr, heller er det ingen i nærområdet som har tid/kan gjøre det. Så aller helst vil jeg få fatt på noen med en del erfaring med diverse som kan sjekke og gjøre jobben :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et hvert verksted har kompresjonstester. Biltema har og, og dette er SVÆRT enkelt å gjøre. Vanskeligste delen av jobben er å ta ut pluggene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.