Annerledes pedal etter bremseveske skift.

Anbefalte innlegg

Bil: 01 Passat 3bg

Måtte skifte slanger foran på Passat'n pga sprekker, og bestemte meg for å bytte ut bremse væska i samme slengen.

Luftet bak til ren væske kom. Først høyre så venstre (byttet skiver og klosser der)

Så foran. Høyre så venstre, og høyre så venstre for å være sikker på ren og luft fri veske

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremselufter1/ jeg og fatter lufta på gamle måten med sånn flaske og ventil

Bremsene tar nesten med en gang jeg trår på pedalen, og pedalen går ikke mer enn litt over halvveis inn før stopp.

Greia er at jeg synes pedalen min ble så lett å tråkke på. Noen som har noen meninger.

Mvh

Kai-Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal man ikkje lufte alle bak og?? når eg skifter bremsevæske/slanger/rør så lufter eg høgre bak, venstre bak, høgre forran og venstre forran. begynner med det hjulet som er lengst fra beholder.

så eg vil tippe at det er litt luft igjen i systemet sidan du har byttet slanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal man ikkje lufte alle bak og?? når eg skifter bremsevæske/slanger/rør så lufter eg høgre bak, venstre bak, høgre forran og venstre forran. begynner med det hjulet som er lengst fra beholder.

så eg vil tippe at det er litt luft igjen i systemet sidan du har byttet slanger.

Luftet begge bak.. Men gikk over en gang ekstra foran pga der slangene ble byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet... mange biler som har enda mer sensitiv pedal :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet... mange biler som har enda mer sensitiv pedal :)

Spurte fordi det er mange som har mye tips her.

Synes bare pedalen forandret seg mye, bare ved å skifte væske:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalen blir ofte lettere med ny væske, og at den tar lengre ut kan jo være at det var en liten luftboble et sted før som du nå har fått ut.. :) Den skal jo være fast og ta langt ute, ikke svampete og slik at man må tråkke den halvveis inn.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan også merke god forskjell på pedalen hvis man skifte skiver og klosser slik som du sier du har gjort.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SÅNN :)

Har fått luftet mer.

Kom anntydning til bittesmå luft bobler begge bak.

SÅ, venstre-foran der kom det luft ja....

Kom ikke noe på høyre-foran

Har luftet nå totalt luftet igjennom 750ml væske

Startet opp bilen og pedalen føltes like sensitiv, men litt fastere.

Tok en prøve tur og da kom forskjellen! ca1cm og det tar godt ca1cm til og du henger i stroppen : rock :

Og pedalen går ikke halvveis inn engang

Nå er jeg kjempe fornøyd:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.