#1 Skrevet Juli 21, 2011 Noen som veit hvor man kan få tak i girkasse til en fornuftig pris?? Har en liten mistanke om at jeg muligens må ha d.. lurer på om det er noen som har erfaring med at girkassen "slurer litt/ruser" mellom gir av og til? Dette begynte å skje på min etter at jeg bytta olje & filter... Ingen feilkoder, å olje mengden er rett. det er ikke noe som på går konstant ,men litt for ofte. Kjører jeg den manuelt så merker jeg ingen ting, heller ikke når den blir belastet.......... Bilen har ikke dratt noe tunge ting eller nesten noe som helst.. Km 140.000 å det har vert bytta ojle før også.: bh :: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2011 synes jeg leste en tråd om noen som dro til polen for å få overhalt kassene hos en sykt flink der nede.. reise + overhaling kom på mindre en ny/overhaling av kasse her hjemme... Edit: søkte litt.. sjekk HER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2011 Noen med flere innspill?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2011 lurer på om det er noen som har erfaring med at girkassen "slurer litt/ruser" mellom gir av og til? Dette begynte å skje på min etter at jeg bytta olje & filter... Ingen feilkoder, å olje mengden er rett. sluring/rusing mellom giring ved lav motorbelastning er tegn på lavt oljetrykk så skiftemekanismen jobber sakte. Årsaker kan være slitt oljepumpe, generell slitasje, tilstoppet filter, feil oljenivå (du har målt på tomgang ved rett temp, etter at spaken er kjørt gjennom alle gir?), feil oljetype eller mengde, fremmedlegemer inni kassa etter filter. At det kom ifm skiftet gjør at jeg ikke umiddelbart ville mistenkt de to første jeg nevnte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2011 Da er Verksted time bestilt ,så da får vi dommen den 12August.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...