Eksplodert girkasse på 2006 Touran

Anbefalte innlegg

Var ute en tur i dag og i et parkeringsanlegg i Stavanger traff jeg på en middelaldrende gubbe i en touran med nødblink på.

Jeg har portabelt diagnoseutstyr i bilen så jeg stoppa å spurte om han trengte hjelp.

Fikk til svar at det smalt i girkassen og nå var bilen låst i fri.. Han kunne ikke skubbe bilen engang. Den var helt låst på hjula.

La merke til at det rant fra under bilen og det lå girkassedeler og sikkert alt olja som var i kassa under bilen. Virka som det var et svært hull i bunnpanna på kassa. Fyren kjørte gangfart i et trangt parkeringsanlegg og når han skulle skifte fra 1e til 2e gir så smalt det..

Bilen var en 1.9tdi med manuell kasse! kjørt kun 60000 km.

Selvfølgelig er det en mnd siden 5 års reklamasjonsretten gikk ut her men er dette noe som kan dekkes av mobilitetsgarantien siden alle servicer er fulgt hos møller?

så tusenkroners spørsmålet.. hva i all verden kan ha skjedd her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inntauingen og eventuelt leiebil i inntil 3 dager dekkes av Mobilitetsgarantien. Ingen form for reprasjoner dekkes av Mobilitetsgaranti !

Hva som kan ha skjedd er vel ikke så godt å si... Kanskje en "litt" tøff giring....? Kommer jo an på hva som har laget hullet i kassa. Har vært endel kasser på Golf IV som har knust huset pga ødelagt diff. Da er det som regel akslingen til solhjula som lager løsner og lager hull i kassa. Trodde imidlertid dette problemet var en saga blott for flere år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvertfall grisedyrt ut... Må vel ha ny kasse... Er vel 30000 minimum?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe han har forsikring som dekker dette da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inntauingen og eventuelt leiebil i inntil 3 dager dekkes av Mobilitetsgarantien. Ingen form for reprasjoner dekkes av Mobilitetsgaranti !

Hva som kan ha skjedd er vel ikke så godt å si... Kanskje en "litt" tøff giring....? Kommer jo an på hva som har laget hullet i kassa. Har vært endel kasser på Golf IV som har knust huset pga ødelagt diff. Da er det som regel akslingen til solhjula som lager løsner og lager hull i kassa. Trodde imidlertid dette problemet var en saga blott for flere år siden.

Dette er altfor dårlig her er det produsenten som må ta ansvar. Trodde også dette problemet var løst for mange år siden. På grunnlag av det jeg leser i første post vil jeg anta at Møller tar regninga noe annet ville være rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg verken kjenner fyren eller vet hvordan det går... Prøvde å hjelpe.. Fikk nr hans da så mulig jeg plinger på ham å hører hvordan det går om ei uke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det samme skjedde med caddyen til paps da den var 3år og 5måner 30000km, fekk dekka delene da dett er ein næringsbil og berre 3års garanti, har hatt inn ein touran som var 5år og 4månder, han fekk ikkje dekket nokonting:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.