hjulstilling endret posisjon etter girkassebytte!

Anbefalte innlegg

Har byttet girkassen i Audi 80'ien min for andre gang i år. første gangen la jeg merke til at rattet flyttet stilling da vi hadde fått inn kassen, men tenkte ikke så mye over det da. bytte den igjen denne uka og var ute og testkjørte igårkveld, og da var hjulstillingen endret igjen, slik at begge dekkene peker ca 1,5 cm utover på begge sider. da jeg byttet kassen var jeg av med styrestagene på snekka, og mente at stillinga ikke skulle endre seg da det ikke er noen spor å vandre i. noen som kan hjelpe meg? om dere forsto hva jeg mente her da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du av styrestagene må spissing justeres..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan kan de bli feil ? det er jo ikke noen måte de kan flytte stilling på er det det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes merkelig ut, om du skrudde av braketten begge styrestagene er festet i, kan ikke dette endre seg.. Du løsnet ikke styrestagene fra brakketten...? om så er kan de indre foringene der være helt kjørt, eller at det er noe annet galt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løsnet stagene fra brakketen, og løsnet brakketen fra snekka. men hvordan skal foringene kunne være så utslitte at dekkene går så mye ut til siden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løsnet stagene fra brakketen, og løsnet brakketen fra snekka. men hvordan skal foringene kunne være så utslitte at dekkene går så mye ut til siden?

 

Nei, si det.. en cm på hver er nok mulig.. Men må være noe mere galt altså.. Du får se over forstillinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke huske at jeg løsnet noe annet i forstillinga en de to boltene på hvært fjærbein for å vippe fram nedre del av fjærbeinet, men de satte jeg inn igjen å teitet sjikkelig til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier at du tok av styrestagene, hvorfor måtte du det? strammet du dem ordentlig? Tok du dem helt av så du kan ha byttet om hverandre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ifølge en kompis av meg måtte jeg det, vi gjorde det da vi byttet kasse i vinter, da han hjalp meg. tror da jeg strammet skikkelig. de var ikke helt av, så de kan ikke være byttet om hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og ikke passer de om hverandre heller... En lang og en kort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er vell bare å løsne muttrene på akslingene over til styrekulene å justere det ikke sant? trenger ikke gjøre det mere tungvint enn det? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men greit å finne ut hvorfor det har blitt anderledes... Skal ikke være mulig med mindre du har justert på de....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke justert i d heletatt, synes det er meget rart. som sagt tidligere. de har ikke noe form for spor eller noe å vandre i. så dette er litt mystisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de nedre boltene på fjørbeinet du skriver om , er det de til opphengskula du mener ? isåfall er det vel camber justering på de..da kan ihvertfall rattet bli feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det er jo delt fjærbein på disse bilene, så jeg delte den da jeg byttet drivakslingene og knutene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

justerer spissing imorgen tidlig ved å løste kula fra fjærbeinet og skrur det inn noen gjenger på begge sider! men tusen takk for tips og triks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.