#1 Skrevet Juli 22, 2011 (endret) Passaten er begynt å bruke vann. Har fylt etter ca 2L/2500km nå. Det kan ikke være store lekkasjen siden den ikke legger noe form for røyk etter seg. Har gått over alt av slanger rundt om i motor rom uten å finne noe lekkasje. Blir heller ikke unormalt mye trykk i kjølesystemet. Men.. Det jeg hører etter at bilen begynte å bruke vann er at hver gang jeg har fullt pådrag så kommer det en surklelyd av varmeregisteret til kupe. Dette vil jeg tro er luft fra evt. lekkasjepunkt. Har ingen forurensning i vannet, ingen vann i olje og bilen ryker ikke hvitt. Noen som har vært borti dette før? Så litt på DENNE linken der toppen var sprukket. Kan legge til at jeg har ingen problemer på dieselsiden, byttet registerreim og selvfølgelig vannpumpe. Om toppen er sprukket er det da mulig å bruke topp fra AVF(130hk)? Må kanskje ha turbo fra denne også? Har en topp liggende å "slenge". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2011 Sjekk liken i signaturen min. Der skal du finnet et dokument. Ligger under VW Diverse (Passat 3bg Known fixes and bulletins.pdf) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2011 Sjekk liken i signaturen min. Der skal du finnet et dokument. Ligger under VW Diverse (Passat 3bg Known fixes and bulletins.pdf) Denne hjalp meg lite.. Har byttet vannpumpe for 14k km siden. Alle slanger å koplinger på vannsiden har jeg gått over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2011 Sikker på at den ikke kaster av seg vannet? Grunnet def.toppakning som da gjør at kjølevannet går ut i kompresjonen og presser volumet og kaster det av seg ved harde pådrag f.eks motbakker osv, under eks.tanken er det et overløp sett en slange her og ned i ei flaske og sjekk om det kommer noe i den og kjør deg en hard tur med masse gass og tunge pådrag i motbakke. Been there done that. på fruens A4 115hk ATJ Surklinga di varmeapp, har jeg hørt i mange biler av samme type og det har ikke påvirket noe kjølevanns forbruk, har hatt dette selv på min passat i 3 år uten å merke noen ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2011 Sikker på at den ikke kaster av seg vannet? Grunnet def.toppakning som da gjør at kjølevannet går ut i kompresjonen og presser volumet og kaster det av seg ved harde pådrag f.eks motbakker osv, under eks.tanken er det et overløp sett en slange her og ned i ei flaske og sjekk om det kommer noe i den og kjør deg en hard tur med masse gass og tunge pådrag i motbakke.Been there done that. på fruens A4 115hk ATJ Surklinga di varmeapp, har jeg hørt i mange biler av samme type og det har ikke påvirket noe kjølevanns forbruk, har hatt dette selv på min passat i 3 år uten å merke noen ting. Skal prøve å sette slange på på overløpet til eksp.tanken. Surklinga kom samtidig som vannforbruket. Update kommer iløpet av dagen når fruen kommer hjem. En hard tur med barn i bilen vil jeg tro ikke er lurt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2011 Den nippelen jeg mener er under tanken, stikker ut ca 2cm under tanken. Sett på en slange her og ned i ei flaske Hehe. Gris kjøring med unger i bilen er ikke bra nei. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2011 Da var problemet løst. 2stk O-ringer og en micro sprekke i en slange.. Lekkasjene var så små at vannet fordampet før det ble en dråpe av det. Etter litt lugging og røsking i slanger og koplinger så ble det mere synlig lekkasje. O-ring 1 hurtigkopling: Stålrøret som er stukket inn bak termostathuset på blokka. O-Ring 2 hurtikopling: Andre enden av stålrøret som går til varmeregister. Slange: Slange mellom bakkant av toppen og ned til oljekjøler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 31, 2011 bra det var noe sånt lettvint hadde vann som forsvant på min TDK jeg og, men der visste det seg at toppen hadde blitt litt skeiv gjennom årene pga feil bruk av kjølevæske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 29, 2012 Liten oppdatering av tråden ang. surkling i varmeapparat. Surklingen i mitt tilfelle var gåen topp pakning. Ble overtykk i ekspansjonstanken KUN ved ladetrykk. Da forsvant en del av vannet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 29, 2012 Som jeg sa lenger oppi tråden her.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2012 Gikk et helt år før det begynte å minke i ekspansjonstanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...