19" med 255 dekk og Et 33 på min Audi A6 ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2001 modell Audi A6 som jeg skal ha nye felger/dekk på.

Vil det passe med noen 19" felger med ET 33 (min bil har orginalt ET 45) med 255/35/19 dekk?

 

Vil dette gå bra hvis jeg vil ha litt senk eller er dekkene for brede? Jeg vil helst unngå subbing og andre "problemer"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lov endre 15mm totalt, dvs 7,5 på hver side. Gå inn på dekkalkulator.com og sjekk dekkdimensjon du kan bruke. Er vel +/- 5% rulleomkrets du kan avike på dekkdim utifra orginal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel ikke lovlig fordi endringen av ET er mer enn 7,5, men jeg tenkte meg på om det er plass til så brede dekk? Og om felgene evnt. vil ta bori fjærbenet eller liknende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lov til å endre mer enn 7,5mm per side om du har TÜV papirer på det. 7,5mm er maks endring UTEN papir :) Har ingen erfaring med A6, men med senk (50mm eller mer) vil jeg tro at det kan bli trangt.. Men har som sagt ikke erfaring med A6 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felgene har mindre ET enn du har originalt og vil derfor stikke lenger ut enn originalt med mindre de er VELDIG brede... :) Tipper det er 8,5" bredde?

 

Kjører 19x8,5" ET 43 med 15mm spacere og det går fint å kjøre med på min PAssat som er helt lik i understelle. :)

 

Men ja, det blir nok trangt.. ;) Og 255dekk tror jeg desverre du bare kan glemme. 235/35 i et dekk som strekker bra (vredestein f.eks) eller 225/35 vil jeg tro hadde blitt nice! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier ingen ting om bredde, men med utgangspunk i at du har 8.5 ET33. Og vis din bil før også var 8.5 men med ET45 så sto gamle felgen dine hele 12mm lengre inn mot demperen, evt vis din bil var 8 før, så vill nye felgen få 5.5mm mer klaring til demper en gamle oppsettet som eg tror siden det var originalt passet helt flott. Alså eg tror ikkje du har noe å frykte med at felgen skal subbe på innsiden med den nye ET33.

På bildet under er den en A6 Avant med 19x9 ET25 og 19x10 ET25 med 15mm spacer.

Fram felgene på denne bilen stikker 14mm lengre ut en dine 8.5 ET33, men dine 2mm lengre inn, men der hadde vi jo alerede funnet ut du hadde plass. Så det kommer ikkje til å bli noe aggresivt poke eller tuck fremme, med normal senk vill eg tror du ikkje komer til å subbe noe.

Bak felgene på bildet er hele 43mm lengre ut en dine 8.5 ET33, men igjen her er dine 4mm lengre inn en bilen på bildet. Men vi hadde jo plass her, 5.5mm mer en original hjulene dine vis dem var 8 ET45. Så her blir det umulig noe subbing med moderat senk.

Men eg ville hatt 235dekk istedenfor 255.

 

Eg har ikkje audi eller har hatt, samt eg vet ikkje om den infoen om felgene på bildet er korekte, så eg tar ikkje ansvar for at det eg har skrevet er 110% korekt. Det var ment som en pekepin.

 

IMG_6389.jpg

IMG_6395.jpg

IMG_6400.jpg

 

Skulle dine 8.5 ET33 poket like mye bak som denne så måtte du gått ned til eit ET på -9, alså 42mm spacer.

Og ET 19fremme måtte du ha, aslå 14mm spacer.

 

Frank RT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive bredden på felgene. De er 9,5".

 

Blir det for bredt for min bil? De har stått på en A5 men den har kanskje bedre plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier ingen ting om bredde, men med utgangspunk i at du har 8.5 ET33. Og vis din bil før også var 8.5 men med ET45 så sto gamle felgen dine hele 12mm lengre inn mot demperen, evt vis din bil var 8 før, så vill nye felgen få 5.5mm mer klaring til demper en gamle oppsettet som eg tror siden det var originalt passet helt flott. Alså eg tror ikkje du har noe å frykte med at felgen skal subbe på innsiden med den nye ET33.

På bildet under er den en A6 Avant med 19x9 ET25 og 19x10 ET25 med 15mm spacer.

Fram felgene på denne bilen stikker 14mm lengre ut en dine 8.5 ET33, men dine 2mm lengre inn, men der hadde vi jo alerede funnet ut du hadde plass. Så det kommer ikkje til å bli noe aggresivt poke eller tuck fremme, med normal senk vill eg tror du ikkje komer til å subbe noe.

Bak felgene på bildet er hele 43mm lengre ut en dine 8.5 ET33, men igjen her er dine 4mm lengre inn en bilen på bildet. Men vi hadde jo plass her, 5.5mm mer en original hjulene dine vis dem var 8 ET45. Så her blir det umulig noe subbing med moderat senk.

Men eg ville hatt 235dekk istedenfor 255.

 

Eg har ikkje audi eller har hatt, samt eg vet ikkje om den infoen om felgene på bildet er korekte, så eg tar ikkje ansvar for at det eg har skrevet er 110% korekt. Det var ment som en pekepin.

 

IMG_6389.jpg

IMG_6395.jpg

IMG_6400.jpg

 

Skulle dine 8.5 ET33 poket like mye bak som denne så måtte du gått ned til eit ET på -9, alså 42mm spacer.

Og ET 19fremme måtte du ha, aslå 14mm spacer.

 

Frank RT

 

hvilke felger er dette? Synes de passet bilen veldig bra. Noen som selger de her til lands?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen på bilde er vel en A6 4,2 eller S6 som har breiere skjermer....

 

Min far har 8,5x18 ET 32 med 235/40-18 dekk og den kan ikke senkes hvis bilen er ment å brukes. Med fullastet bil er det nesten sub bak, og foran stikker felgkanten utenfor hjulbua.

 

Jeg har kjørt 9x20 ET41 235/30-20 og noe lenger ut ville jeg ikke gått foran. Liten spacer bak var trolig OK.

 

ab01d731-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2001 modell Audi A6 som jeg skal ha nye felger/dekk på.

Vil det passe med noen 19" felger med ET 33 (min bil har orginalt ET 45) med 255/35/19 dekk?

 

Vil dette gå bra hvis jeg vil ha litt senk eller er dekkene for brede? Jeg vil helst unngå subbing og andre "problemer"

 

Både 9 og 9,5x19 ET33 med 255 dekk gir det seriøs subbing både foran og bak på A6 C5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste ikkje at S6 var bredere : nei :

 

hvilke felger er dette? Synes de passet bilen veldig bra. Noen som selger de her til lands?

 

Kenstyle Lock Smice Dukes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg kjøper en felg i 20" med ET 35 og dette viser seg å by på subbing og problemer, kan jeg da eventuelt få noen som driver med felger til å frese dem om til ET45 ? Eller er det kanskje spacer jeg må ha for å løse problemet? (kan ikke helt dette med ET)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg kjøper en felg i 20" med ET 35 og dette viser seg å by på subbing og problemer, kan jeg da eventuelt få noen som driver med felger til å frese dem om til ET45 ? Eller er det kanskje spacer jeg må ha for å løse problemet? (kan ikke helt dette med ET)

 

Fortsatt er det vesentligt kor breie felgene er, Om de er 8" breie eller 9" vil jo avgjøre dette.

 

Personligt har eg 8,5" fremme med 235\35 19 ET 38 trur eg, og bak 9,5" med 235\35 19 ET 35, litt subbing, men denne bilen er skrudd så lavt som muligt.

 

 

Å ang 20" med et 35 kommer lengre ut i hjulbuene enn et 45, da skal du i teorien kunne frese av(så lenge det er nok å ta av) men eg vil ikkje svare på om det er og anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt er det vesentligt kor breie felgene er, Om de er 8" breie eller 9" vil jo avgjøre dette.

 

Personligt har eg 8,5" fremme med 235\35 19 ET 38 trur eg, og bak 9,5" med 235\35 19 ET 35, litt subbing, men denne bilen er skrudd så lavt som muligt.

 

 

Å ang 20" med et 35 kommer lengre ut i hjulbuene enn et 45, da skal du i teorien kunne frese av(så lenge det er nok å ta av) men eg vil ikkje svare på om det er og anbefale.

 

Det er snakk om 8,5" bredde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.