Anbefalte innlegg

Hei hei. Har en motor som har begynt å tikke noe jævlig. Bilen har gått på castrol edge sport 10-60 de siste årene men jeg ble anbefalt å gå over til castrol edge 10-60. Byttet olje for ca 3000km siden. Usikker på hgvor lenge tikkingen har vært der. Hørte den først når bilen stod på tomgang.

Noen forslag på løsning eller er det bare å begynne demontering av motor og bytte løftere? : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei. Har en motor som har begynt å tikke noe jævlig. Bilen har gått på castrol edge sport 10-60 de siste årene men jeg ble anbefalt å gå over til castrol edge 10-60. Byttet olje for ca 3000km siden. Usikker på hgvor lenge tikkingen har vært der. Hørte den først når bilen stod på tomgang.

Noen forslag på løsning eller er det bare å begynne demontering av motor og bytte løftere? : bh :

Sikker på at det er ventiltikk og ikke kamkjede som lager lyden? Har motoren din gått mere en 120tkm er det ikke uvanlig at kjedene må byttes. Har byttet det på en kompis sin rs4 og på min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal være byttet for ca 40000km siden. Men skal sjekke det opp nærmere. Takk for tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger løftere til fornuftig pris? Like greit å bytte alle løftere eller holder det med den som tikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger løftere til fornuftig pris? Like greit å bytte alle løftere eller holder det med den som tikker?

Ecconor i Oslo, og de sender.

Man bytter selvfølgelig alle. Da slipper du å ta jobben på nytt om 1 uke eller 4 måneder når neste løfter begynner.

Men hva er kmstand på motoren, mtp sannsynligheten for at det er løfterne som tikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker på km. Bilen er gått 211000km. Men motoren ble satt inn i 2005. Tipper den er gått ca 130000km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det generelt i tidligste laget for at løfterne skal gi seg. Men er den hardkjørt, mye kaldstart, lite oljeskift så kan det jo skje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde masse tikking på min A6 2.7T, men den ga seg etter en måneds tid.

Kan jo hende en løfter er tett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hiv på en kraftig oljerens og bytt olja etterpå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg åpnet motoren og sett. Ene ventilløfteren på eksossiden er slått hull i og har begynnt flise opp kantene på kamakslingen.: bh : Ikke rart det tikket nei.

Nye deler bestilt og håper bilen blir god som ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.