Anbefalte innlegg

Hei

 

Har ett dårlig hjullager bak på venstre side,så lurer på om det er vanskelig å bytte selv?spesialverktøy?

Verkstedene her i området har ikke ledig time før 2.august,og jeg skulle jo gjerne ha brukt bilen før den tid:p

Er foresten lagrene på denne type bil presset på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett nav, XZN 18mm pipe trenger du og litt teknisk innsikt.

Og skal draes med noe sinnsykt moment. (husker det ikke i farten, men skifta på lik bil for 1mnd siden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

180nm og 180grader. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett navQUOTE]

 

Trenger jeg det siden det er bak?

Ser bare på NBS at det følger med nav når det er foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett nav, XZN 18mm pipe trenger du og litt teknisk innsikt.

Og skal draes med noe sinnsykt moment. (husker det ikke i farten, men skifta på lik bil for 1mnd siden)

 

Ok,leser nå at det kan være lurt å bytte det samtidig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet akkurat bak venstre på min selv. Så lenge du har riktig verktøy bør det være en grei sak. Slet selv noe jævlig med å få av bremsecaliper. Er festet med xzn den også, og var helt jævlig å komme til, etter min mening. Endte opp med å demonter alt bak der til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du også må huske er at så lenge bilen din har autohold så må du få kodete om i vagcom så disse ikke låser seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du også må huske er at så lenge bilen din har autohold så må du få kodete om i vagcom så disse ikke låser seg.

 

Min har autohold,så det vil si at jeg må ha vagcom for å få skiftet ett hjullager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet akkurat bak venstre på min selv. Så lenge du har riktig verktøy bør det være en grei sak. Slet selv noe jævlig med å få av bremsecaliper. Er festet med xzn den også, og var helt jævlig å komme til, etter min mening. Endte opp med å demonter alt bak der til slutt.

 

Har vel det meste av verktøy.

Brukte du lag tid på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har autohold,så det vil si at jeg må ha vagcom for å få skiftet ett hjullager?

 

ja, i utgangspunktet må du ha det. du kan alternativt skru av kalipern mens tenningen er på sånn at denne ikke går på.

 

men, jeg vil helt klart anbefalle deg å få tak i noen med vagcom som låser denne i åpen posisjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel det meste av verktøy.

Brukte du lag tid på det?

 

Skiftet klosser på begge sider samtidig, og noe annet samtidig jeg. Men, brukte vel toppen en time på det. Få bilen på bukk, og riktig verktøy anbefales på det sterke.

Tror faktisk ikke at du trenger vagcom for å utføre kun lagerskifte, da calipter ikke vil gå i lås så lenge du ikke har aktivert autohold funksjon. Skal du bytte klosser derimot, må du ha vagcom.

 

OT: Hvor langt har bilen din trillet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet klosser på begge sider samtidig, og noe annet samtidig jeg. Men, brukte vel toppen en time på det. Få bilen på bukk, og riktig verktøy anbefales på det sterke.

Tror faktisk ikke at du trenger vagcom for å utføre kun lagerskifte, da calipter ikke vil gå i lås så lenge du ikke har aktivert autohold funksjon. Skal du bytte klosser derimot, må du ha vagcom.

 

OT: Hvor langt har bilen din trillet?

 

Hehe,merkelig det der:)

Jeg skal/må også skifte klosser samtidig,den har nå trillet 145000km:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.