Hvor står kontrollboksen til girkassen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 1994 mod Audi 100 2,6l m/automat som har en girkasse som krangler litt.

I hele fjorvinter mistet jeg revers og 3 og 4 gir. Men når det ble vår og litt varmere i været, så virket girkassen plutselig igjen.

Men nå har jeg kun revers og 2 gir. Hender at den ikke går i gir i det heletatt også. Alle lysene i girindikatoren lyser. Noen ganger funker det å slette feilkoder, men ikke bestandig.

Tenkte å prøve å skifte styringsboksen fra en 1991 mod audi jeg har for å se om den blir bedre.

Men lurer på hvor denne boksen står. Finner en boks det står styringsboks innsprut på under dørken h.s framme. Er det denne boksen til gir også?

På forhand Takk :-)

-FH-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både motorstyring og girkassestyring skal ligge under passasjerens føtter. Husker ikke helt hvordan det ser ut under der, men mulig at motorstyring ligger øverst, adskilt med en plastplate til girstyringen som ligger under.

Symptomene du beskriver kan også tyde på defekt multifunksjonsbryter utenpå selve kassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant boksen. Men et var ikke likedan på den andre Audi`n.

Akkurat hvor står denne multifunksjonsbryteren?

Skal søke litt på denne siden. Kanskje den er nevnt før.

Takk for svar :-)

'-FH-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.