Erfaring med Landsail dekk og impress på touran?

Anbefalte innlegg

Jeg jakter på 19" felger og dekk til vår "nye" 08mod touran.

 

Spm 1: Har funnet et komplett hjulsett jeg liker, med et for meg ukjent dekk. Det heter Landsail. Noen som har noen erfaringer med dette dekket? Jeg vil ikke sette på noen søple dekk på familiebilen.

 

Spm 2: Bilen blir senket til uka, med et senkesett som skal senke 35-40 mm. Hvilket impress bør jeg se etter på enten en 8x19" felg, eller en 8,5x19" felg. Det må ikke ta butti noe, jeg vil ikke bruke spacere, og felgen må være så langt ut som mulig. Sånn ca...

 

De som selger dette vet det såklart, men jeg surfer litt på finn.no og her på forumet osv, for det er mye fint brukt også.

 

På forhånd takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Spm 1. Dette er jo et billig dekk og du får det du betaler for når det gjelder dekk. Jeg ville ikke vurdert et dekk i "billigklassen". De støyer mer, slites fortere, har dårligere veigrep, og da spesielt på våt vei. Bruk heller et par tusen ekstra og få et dekk i "mellomklassen".

Jeg har ikke selv prøvd dette dekket, men er på jakt etter felger/dekk selv for tiden og jeg har blitt frarådet dette dekket av de som selger det. De anbefaler å bruke et par tusen ekstra.. Det sier vel det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x19 ET35-40

8.5x19 ET40-45

 

8.5" bred ET35 er forresten perfekt bak! Da er det ca kant i kant, bue & felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du verden, der kom det bra svar kjapt. Takk takk. Regna med at det var et dårlig dekk ut i fra prisen på pakka på finn.no. Og dårlig dekk skal fruen ikke farte rundt på. Få leite videre i jungelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på at dette er dekk som har lite grep i svinger på våt vei i ca 70km\t eg kommer til og bytte ganske fort, men dei støyer ikkje så ekstremt som andre merker eg har prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x19 ET35-40

8.5x19 ET40-45

 

8.5" bred ET35 er forresten perfekt bak! Da er det ca kant i kant, bue & felg.

 

Jeg er litt uenig, ET35 på Touran uten coilover/justerbart og mye senk ser rart ut uansett felgbredde fordi dekket kommer for langt ut. Ville valgt ET45 uansett felgbredde. Det er bittelitt mer plass bak, men halve poenget er jo felger med samme offset foran og bak og spacere er generelt ikke å anbefale pga kål å sette de på og fare for ubalanse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville også anbefale deg ET45, med den senken du skal ha vill dette se best ut synes jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for flere svar. Detta er en liten jungel ass. Har finni et sett til jeg kunne tenke meg. Det er 8x19 med ET 42, og 235/35-19 dekk. Er jeg da sånn midt i mellom alt og ingenting, eller bør det settet gå greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe å utsette på Landsail dekket. Kjørte dog bare med de i et par måneder pga. byttet til smalere dekk (som tilfeldigvis ble et annet merke).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for flere svar. Detta er en liten jungel ass. Har finni et sett til jeg kunne tenke meg. Det er 8x19 med ET 42, og 235/35-19 dekk. Er jeg da sånn midt i mellom alt og ingenting, eller bør det settet gå greit?

 

Kan subbe bittelitt bak, men det vet man ikke før man prøver. Er i grenseland pga 235 dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ble det til slutt. 8x19, et 42 med 235/35-19 dekk. Skulle sikkert hatt litt lavere bil, men fruen trives best med den sånn, så da blire slik.

19.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.