Full vask med polering og voks av bil

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en liste over hva jeg trenger å kjøpe inn for å få en fin og blank bil. finnes så utrolig mange produkter og det er en jungel når man er fersk på dette. har noen små riper men ellers ikke noe veldig styge riper, burde man eventuelt bruke maskin?

 

på forhånd takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg en enkel guide på dette selv faktisk, gjerne litt mindre omfattende en den tråden det siktes til over her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i valgene, med unntak av valg av polish. Her har man mer igjen for å velge S17+ og f.eks. S30+.

Litt dyrere sammenlagt, men mange fler muligheter.

 

Er S17 grovere enn S30? Så hvis jeg har en nokså ny og fin lakk så vil det holde med S30?

Hvordan er det å gjøre poleringsjobben for hånd kontra det å bruke maskin? Blir resultatet vesentlig dårligere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er S17 grovere enn S30? Så hvis jeg har en nokså ny og fin lakk så vil det holde med S30?

Hvordan er det å gjøre poleringsjobben for hånd kontra det å bruke maskin? Blir resultatet vesentlig dårligere?

 

For det første: Scholl er i hovedsak laget for maskin, men det står bak på flaskene at det også funker for hånd. Men en DA (eksenter)maskin får du ikke gjort noe skade med, med mindre du holder den på full muring på samme flekk i flere minutter :P

Og ja, det blir vesentlig bedre resultat med maskin :)

 

Scholl-skalaen går fra 0 (grovest, også kalt flytende våtsliping) til 40 (finest). Grei lakk med lite vaskeriper blir veldig bra med S30+, men enda bedre med S17+ først ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med A15 kontra A17 er at man slipper å legge vokse etter behandlingen. Med A17 så kan man vel risikere å måtte gå over med A30 til slutt?

Er ikke helt inne på dette, men bruker selv A15 og den korrigerer greit nok med blå og svart pad. Hadde jeg hatt tilgang til roterende maskin så ville jeg valgt A17 og A30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.