Justering girkasse vw mk2 16v?

Anbefalte innlegg

Hei, har ein golf mk1 med 16v (mk2) girkasse i som har vært meget bra og holdt ut i fleire år med problemfri giring... Men denne sesongen måtte den takke for seg etter at diffen/tannhjul kom utav den.

Lette etter girkasse men de fleste som er til salgs er på østlandet og er alltid er problem å få sendt til vestlandet så eg kjøpte ei girkasse lokalt. Som eg trur "godt brukt".

Skifta girkasse og fylte ny olje på... Men så er problemet å få den i 1 gir. Må trykke girspakken ned mot revers for å "føle" den i 1 gir og unngå å sette den i revers... skal gire i 2 men så går den i 4 vis eg ikkje trykke girspakken ned mot venstre hjørne. Går fint i resten av gira og er ingen ulyder...

Er det noe eg kan justere eller er girkassen rett og slett sliten`?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du demontert staget som kommer fra inni bilen og inn på braketten på kassa? Den med splines på?

Hvis du har gjort det, er det garantert på utur, men hvis du ikke har gjort det ville jeg sjekket det staget som kommer ut fra kassen der du monterer vekslingen på, sammenlign dette med den på gamle kassen.

Ikke sikkert du ser det med det blotte øye, men ta noen kontroll mål.

Har vært borti at det har vært forskjeller her, og da blir giringa på trynet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du demontert staget som kommer fra inni bilen og inn på braketten på kassa? Den med splines på?

Hvis du har gjort det, er det garantert på utur, men hvis du ikke har gjort det ville jeg sjekket det staget som kommer ut fra kassen der du monterer vekslingen på, sammenlign dette med den på gamle kassen.

Ikke sikkert du ser det med det blotte øye, men ta noen kontroll mål.

Har vært borti at det har vært forskjeller her, og da blir giringa på trynet.

Eg løsnet ikkje det staget.

Når eg skifta girkasse så tok eg av 3 stag ved girkassen og satt over braket med kule kobling på siden det manglet på "nye kassen". Et med klips på og dei andre med kule kobling på. Så er ganske sikker på at dei er på rett plass. Syns armen m/splines på som var på girkassen var litt skeivt så tok og satte på det eg hadde ifrå den gamle girkassen men ingen forandring.

Og når eg rygga opp ein bakke eller får belastning så hoppa den ut av gir vis eg ikkje holder den i revers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som feil justering av girspak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som feil justering av girspak

Har ikkje justert noe etter eg skifta girkasse, den gamle girkassen var det aldri noen problem å få i gir....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville tittet på giroverføringen hvertfall, siden du får den i gir ved å lirke den i en spesiell retning.

Under bilen så sitter det en "golfkule" der har du en justering. Denne hjelper deg nok noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.