#1 Skrevet Juli 25, 2011 (endret) Skal til å bytte hjullager foran på bilen, men sliter litt. Siden lageret er skrudd fast i hjullagerhuset, er det meningen at man ikke trenger å ta ut hele hjullagerhuset for å bytte? Kommer til skruene på baksiden, men de sitter såpass fast at jeg ikke får de ut, xzn-pipa bare glipper på skrå ut av skruen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2011 Da var lageret byttet. Trenger ikke å løsne hjullagerhuset, var bare knotete å komme til boltene rundt drivknuten. Etter at jeg fikk løsnet disse var problemet å få dratt av lageret, men det gikk med hjelp av en jernplate, de gamle boltene og en avdrager, samt stor hammer:) Lageret koster mer enn dobbelt så mye som vanlige pressede lagre, men regner med det er billigere å få byttet på verksted når arbeidstimene tas i betraktning, siden man slipper å ta ut lagerhuset. Obs til de som skal gjøre det, senterbolten på denne er samme dimensjon (M16) som gamle A6, men den er 19 mm unbraco istedet for 17 mm. Heldigvis har jeg Biltema rett nedenfor, så fikk tak i et pipesett til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...