#1 Skrevet Juli 25, 2011 Noen som vet når audi kom med cruisecontrol som hadde regulerbarhastighet? Det jeg mener med det er at man har en knapp for mer hastighet og en for mindre. ' På min b3 er det kun sett hastighet, pause og akselerer opp til satt punkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2011 Ingen som har hatt b4 med cruisecontrol feks? Har den justerbar fart? Hva med c4, eller a4 b5? Hjelper like mye å få avkrefta som påvist 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2011 S4 B5 har iallefall regulerbar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2011 A4 b5 har regulerbar, er det på min 1.8t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2011 hva med b4? noen som vet? Hvordan fungerer den mtp. styring av motorn på b5 forresten? På b3 er det feks. en vakuumbelg som styrer åpningen av spjeldet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2011 Samme løsning på b5, tror kanskje alle bensinmotorer med spjeld har slik løsning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2011 Akkurat.. Vet ikke når de begynte å komme med elektrisk spjeld jeg... B4 anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2011 Etter C4/B4-plattformen iallefall, de kom en stund etter 97/98 tenker jeg. B4 har heller ikke noe sånt. Har en sånn liggende til S3en, men koblinga bak ligner ikke på de gamle bryterne, tipper den kom med elektronisk spjed jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2011 Du kan både akslerere og slakke av med cruisekontroll på min rs2 iallefall. Og samme med a6 c4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 26, 2011 Min 95 modell S6 4,2 (C4) hadde det. Dønn likt som i C6 mtp hendel og funksjonalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 26, 2011 Akkurat. Prøve å finne en fra rs2 da slik at det blir lettere å implementere... "bare" bytte til nye typen spakstell + bytte cruisecontroll hjerne så er det trolig i boks... ganske plagsomt å ligge bak noen med cruisecontroll man ikke kan justere når de kjører som folk flest.. følger med på alt annet og kjører relativt ustadigt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 28, 2011 Jess, da har jeg funnet ut noe nytt... Spakstellet mitt har en set-knapp på enden av spaken, som man dytter inn for å sett hvilken fart bilen skal holde. Spaken har også en bryter som er mot føreren hvor man kan slå på cruisecontrolen (herfra kalt cc). Ved å holde inne set-knappen så akselererer bilen. MEN.. eneste måten jeg kan redusere farten på er å dra bryteren som er mot føreren til sida... problemet med det er at jeg da må trykke på set-knappen igjen for at den skal begynne å holde den nye farta. Det er ikke mulig å bare redusere farten ved å holde bryteren mot føreren til sida inntil passelig fart er oppnådd, for så å slippe den. Da gidder ikke cc'n å holde den farta... Noen som har noen kommentarer på dette? Er det sånn på b4/b5 osv også? Evt. er det ingen andre som har cc orginalt på sin b3? For de som er interessert så har jeg sett at spakstell m.m. går igjen på en mengde biler fra audi frem til 97 ish (2000 på cab). Dog det er noen små variasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 28, 2011 Jess, da har jeg funnet ut noe nytt... Spakstellet mitt har en set-knapp på enden av spaken, som man dytter inn for å sett hvilken fart bilen skal holde. Spaken har også en bryter som er mot føreren hvor man kan slå på cruisecontrolen (herfra kalt cc). Ved å holde inne set-knappen så akselererer bilen. MEN.. eneste måten jeg kan redusere farten på er å dra bryteren som er mot føreren til sida... problemet med det er at jeg da må trykke på set-knappen igjen for at den skal begynne å holde den nye farta. Det er ikke mulig å bare redusere farten ved å holde bryteren mot føreren til sida inntil passelig fart er oppnådd, for så å slippe den. Da gidder ikke cc'n å holde den farta... Noen som har noen kommentarer på dette? Er det sånn på b4/b5 osv også? Evt. er det ingen andre som har cc orginalt på sin b3? For de som er interessert så har jeg sett at spakstell m.m. går igjen på en mengde biler fra audi frem til 97 ish (2000 på cab). Dog det er noen små variasjoner. På RS2'n setter jeg farten med knappen ytterst og reduserer fart med samme ved å holde den inne. Øker fart ved å dra den knappen på hendelen UT mot set-knappen. Slår av cruise ved å dra samme knapp INN mot rattstammen. "Øk fart"-knappen fungerer også som et minne fra sist hastighet, dvs du drar den bare utover etter du har deaktivert den ved kø f.eks og den går opp til samme fart du hadde sist. Dette gjelder ved denne hendelen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 28, 2011 Snodig... Det er ikke slik den er på min. Jeg øker som sagt farten ved å holde inne den knappen det står fix på. Så begynner å lure på om dette er et b3 cruisecontrol fenomen, og at de fant ut at audi fant ut at de ville ha det slik du viser til senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 3, 2011 Gammel tråd, men har samme cruisecontroll som Håken Olerud i min audi 80 95mod. Dog den virker ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 3, 2011 Min 200 20v Avant fra 1990 har regulerbar cruisecontroll... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 3, 2011 Sjekk om vakuumpumpa funker/ at du ikke har noen lekkasjer. Evt. bryterne som sitter ved pedalene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 3, 2011 Min 200 20v Avant fra 1990 har regulerbar cruisecontroll... ER den regulerbar både aks og brems? For å bremse med min må jeg slå den av og så på igjen.... Har hvert fall ikke fått til noe annet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 3, 2011 Har ihvertfall samme hendel som Håkon mener jeg å huske. Har riktignok ikke kjørt bilen på ca 4 år nå, så er ikke bombesikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 3, 2011 Mener å huske at type 44 og 100/S4 C4 har cruisecontrol som kan øke farten, men ikke redusere. De som øker ved at man holder knappen i enden inne er av denne typen. Skal man redusere her må man vippe knotten innover (ikke skru helt av) for å "kutte" og så lagre ny hastighet ved å trykke på den i enden. Siden det er slik er det sikkert også sånn på B3 og de første B4'ene. A6/S6 fikk den nyere typen som er på bildet her, med samme knapper, men annen merking og funksjonalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 3, 2011 Mener å huske at type 44 og 100/S4 C4 har cruisecontrol som kan øke farten, men ikke redusere. De som øker ved at man holder knappen i enden inne er av denne typen. Skal man redusere her må man vippe knotten innover (ikke skru helt av) for å "kutte" og så lagre ny hastighet ved å trykke på den i enden. Siden det er slik er det sikkert også sånn på B3 og de første B4'ene. A6/S6 fikk den nyere typen som er på bildet her, med samme knapper, men annen merking og funksjonalitet. Det stemmer, er slik på C4 Audi 100. Har også det samme på min UrQuattro fra 1988. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 4, 2011 Når kom den første med funksjon for å redusere farten egentlig da tro? B4/A4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 4, 2011 Vet ihvertfall at det kom med A6/S6 C4, så kom det tydeligvis også på de siste B4'ene. Altså gjetter jeg på at det kom fra og med 1995. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 22, 2011 Sjekk om vakuumpumpa funker/ at du ikke har noen lekkasjer. Evt. bryterne som sitter ved pedalene Var det meg du snakket til? Vet vakumpumpen til dørlåsene e dø, visst det var den samme du tenkte på? Ser også noen bytter bryterhendelen ved ratet, mulig denne og ikke fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 22, 2011 Var det meg du snakket til? Vet vakumpumpen til dørlåsene e dø, visst det var den samme du tenkte på? Ser også noen bytter bryterhendelen ved ratet, mulig denne og ikke fungerer. kan ta en liten feilsøking på det der når du kommer på fri igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...