HASTER! kontrollampa for kjølevæsketemparatur blinker

Anbefalte innlegg

Skjedde igår. kjørte i maks 15 min, hjem fra byen. stoppa på tomgang i 10 sek for å slippe ut en kammerat, begynte så å kjøre igjen, så begynner den lampa å lyse. kjørte rett hjem. (30 sek) motortemperaturen lå på ca 80 grader. så står det i instruksjonsboka:

1. kjølevæsketemperaturen kan være for høy

2. kjølevæskenivået for lavt

3. kjøleviften falt ut

4. kjøleviftens sikring (hvilket nr er det på denne)

5. på firesylindrede bensinmotorer kan kjølevæskepumpen slutte å virke når kileremmen er i stykker.

Hvordan kan jeg få se om kileremmen er i stykker?? Må bruke bilen på jobb kl 16.00 så må fikse det fort som f...

Takker for svar!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter fyll litt kjøleveske, nivået skal være mellom maks og min. Hvis ikke det hjelper så er den føleren som sitter på kjøleveske tanken deffekt.

 

Kilereimen ser du ved at du åpner panseret og titter ned mot dynamo, da ser du reima.

 

Men slapp av, du har en fin motortemperatur så det er bare og kjøre på jobben med bilen din, eller på påsketur, så får du noen med litt kunnskaper til og se på den når påsken er over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så med andre ord så kan jeg kjøre. siden ikke bilen har koka? motoren og vifter er hele. så da er det nok føleren. den er forholdsvis lett å bytte eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel bytte hele den tanken, for den giveren er vel støpt fast, tror det var sånn på den der, men ikke helt sikker altså. Men du bor i Fr.stad ser jeg, og snill som jeg er kan jeg sikkert stikke innom deg for og ta en lett titt på dette. Send meg melding hvis du er interessert i det. 986 15 116..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan jeg bruke bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, bare kjør i vei du, så lenge motortemperaturen ligger der den skal og du har kjøleveske nok på tanken så er det bare og tute og kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker selv om den er støpt fast. den sitter i bunn regner jeg med. men det ser ut som at den kan byttes ut. noen som vet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.