Audi 80 rikker seg ikke - Clutchproblem?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 1989 Audi 80.

Denne rører seg ikke i det hele tatt.

Bilen går i gir. Giroverføringen er fast og fin som vanlig, og jeg hører den "knepper" i girkassa når jeg beveger den i gir.

Om jeg setter den i gir og slipper clutchen skjer det ingenting.

Jeg kjenner på slangen til slavesylinderen mens clutchen pumpes og jeg kjenner bevegelse i slangen.

Om slavesylinderen hadde vært gåen, ville da clutchen vært frigjort hele tiden som nå? Eller ville den stått innkoblet?

Kanskje utløserlager?

Hører ingen lyder når clutchen trykkes inn eller slippes ut.

Noen tanker rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør sjekke om en drivaksel har løsnet inne ved differensialen. Jeg opplevde det på en Passat, alt var normalt men bilen beveget seg ikke. Det hele skyldtes at låseringen på akselen hadde hoppet av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tauet bilen opp på jobben tidligere i dag.

Det tok ikke lang tid å finne ut at høyre drivaksel rett og slett var knukket tvers av!!

Jeg lurer jaggu på hva de som bare skulle "flytte bilen ut av garasjen" mens jeg var på ferie har gjort... Akselen så veldig sunn og frisk ut ellers. Lite rust og fint stål. Hmm!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.