#1 Skrevet Juli 27, 2011 (endret) Jeg og en kompis trenger litt hjelp. vi skal montere en 01e kasse i en a4 1,8(aeb) turbo quattro b5 stv, hva må gjøres ellers med driv verket og innfesting for å få det til å passe sammen, og åssen olje skal på 01e kassa? hvordan clutch og svinghjul må til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2011 Ingen som veit om noen som veit det, har prøvd det eller som kan sjekke opp det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2011 (endret) Ingen som veit om noen som veit det, har prøvd det eller som kan sjekke opp det ? Hvor travelt har du det, skal du starte montering i morgen Du bør nok smøre deg med litt mer tolmodighet, så dukker det nok opp noen svar. Husk det er ferietid også. Søk på "A4 01E" ga blant annet denne tråden, egentlig for 80/90 men står litt om A4 mot slutten av tråden. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=187499 Har ikke sett så nøye på det, men mulig det er omtalt såpass ny A4 eller er det kun eldre utgaver? EDIT: fikset linken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2011 Fikk høre at vi skule starte til helgen i går, tror kompisen min er litt lei av å ikke ha 2 og 3 gir lenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2011 Kan vel også nevne at girkassa er en 6 trinns fra en s4 2.2t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2011 Kjenner ikke B5 chassiet veldig godt men 01E kasse er jo levert i S4 B5 så det går tydeligvis. Om giroverføring, drivaksler og mellomaksling passer kommer ann på hvordan den kassen som sitter der i dag ser ut. Kan være det er er en enkel jobb, men like gjerne ende andre veien... Jeg ville løftet opp bilen og sjekket følgende: Flenser på girkassen som sitter der (for og se om drivakslene passer) Bredde mellom flensene og avstand fra senter av kassa (for og se om org drivaksler passer) Lengde på orginalkasse kontra den som skal inn ( mellomaksling passer) Giroverføring (hvordan ser den som sitter der i dag ut kontra en til en 01E Innfestning av kassa i selve bilen Dette er vel det man kan sjekke før man demonterer som jeg kommer på... Svinghjul og clutch må du nesten se hva som sitter der/eventuelt undersøke litt rundt. Eneste jeg vet med sikkerhet er at det er samme splines på kassa som sitter i en A6 C5 1,8t som på 01E. (sentreringsverktøyet jeg hadde liggende fra en Spec clutch jeg monterte i min egen S4 C4 2,2t passet på den A6'n som var på besøk i garasjen) Da kan det hende at det er samme her også... Beklager at jeg ikke kan gi deg noen nøyaktige svar men siden du ikke har fått noen konkrete svar av noen som vet sikkert håper jeg dette kan hjelpe deg litt videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2011 Kassen passer rett på din motor. Du trenger heller ikke bytt clutch eller svinghjul. Du må lage ditt eget girkassefeste på førersiden. Du må ha s4/rs4 etc giroverføring. Om dette er en 6trinns må du vel bytte bakdiff også for å få rett utveksling. De indre knutene som skal inn på kassa, er noe større enn org. 1.8tq. F.eks 1.8t FWD har rett dimensjon. Tror det var 108mm eller noe slikt. Ellers vet jeg ikke ang. mellomaksling da jeg kjøpte meg både kasse, diff og aksling å byttet alt samtidig. Sjekket aldri om det gikk uten å skifte denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2011 Bra Michael nevnte utveksling på bak diffen! De fleste 01E kasser skal ha 4,11:1 utveksling på bakdiffen. Så lenge den kassen du har er fra en S4 C4 så skal denne ha 4,11:1 bakdiff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 28, 2011 ser jeg glemte å nevne at har komplett drivverk fra s4 x) utrolig hva jeg glemmer i farta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2011 Hva slags S4 da, C4 eller B5? Har man alle komponenetene fra en S4 B5 så er det bolt on. Men er det fra S4 C4 (slik som du skriver at kassa er fra) så passer fint lite. Diffen passer vel ikke og mellom akslingen er for lang. Hvordan det er med giroverføring aner jeg ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 28, 2011 alt er fra en C4, henta komplett drivverk og motor i vinter så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...