#1 Skrevet Juli 27, 2011 Heisann. Trenger litt hjelp her. Bremseskiven bake på høyre side var rødglødende ista etter jeg hadde vært å kjørt meg en liten tur. Merket det da jeg så det kom røyk derfra. Bilen har stått ganske lenge i still, så kan det ha noe med det å gjøre? om det er caliptern som har låst seg eller lignende? Bilen er en Audi A6 2,5 Tdi 97 mod Takker på forrhond for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2011 Det er vel sikkert håndbrekket som ikke går skikkelig av da. Bilen har stått med håndbrekket på regner jeg med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2011 Ja den har stått med håndbrekken på. Men er jo rart når det bare er på den ene siden eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2011 Men er jo rart når det bare er på den ene siden eller? Nei, det ville nesten vært underlig dersom begge calippere bak hang seg opp samtidig. Håndbrekk-armen på calipperne har en tendens til å bli trege omtrent hvert andre år på slike biler. Når du har stått parkert med brekket på så har en allerede treg arm festet seg ennå bedre med full håndbrems på. Det kan også være vaieren til den ene siden, eventuelt i kombinasjon med treg arm, som er årsaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2011 Hva må jeg gjøre før å ordne dette da, er det en enkel sak? Noe som må byttes eller er det bare å smøre det på et vis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2011 Hei Hadde akkurat samme problemet på min bil. Jeg jekka opp bilen bake og tok av hjulet på den sia der d låste seg. Det viste seg at det var mye dritt rundt den armen som handbrekkwiren strammer til...den gikk liksom ikke tilbake når du løsna handbrekket. spraya en god del der før jeg satt på en kopp på bolten til armen..vridde fram og tilbake(som om jeg stramma handbrekket) helt til den spratt tilbake av seg selv...gjorde selvfølgelig d her mens bilen ikke sto på handbrekket. Håper du forsto Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 27, 2011 Hørtes ut som en enkel sak. Får prøve det å se om det blir bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 27, 2011 Trøkk på med kobberfett rundt akselen når du får den til å funke, så kommer det ikke så mye skit/fuktighet inni der etterpå.. Har funka i 8 år for meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...