Pen -88 Jetta 1.8 GL (Westm-front, BBS, recaro) SOLGT!

Anbefalte innlegg

Vurderer salg av denne relativt fine bilen nå da den bare står i garasjen. Vil absolutt ikke selge den, men andre ting tar tid og engasjement..;)

Stått i garasjen avskiltet siden ca oktober 2010. Har startet den med jevne mellomrom i vinter og kjørt den noen småturer i vår/sommer. Byttet olje en gang i vinter. Mangler eu-godkjenning fra ca okt 2010 men det kan evt fikses før salg. Alt er ok på bilen, og den er litt lav pga justerbart TA-techniks understell. Kan skrus opp ca 4 cm, eller så har jeg liggende andre bein (sachs dempere+eibach fjærer 40 mm) så den kommer inn på bremsetesten uten å legge seg nedpå..:)

Har gjort endel med denne bilen opp gjennom åra. Min søster har hatt den mange år før meg. Har stort sett gått oppe i Oppland så er bra for rust. Ikke vinterkjørt siste 5 årene ca.

Største strekken var vinteren 2009 da det ble demontert alt av lister, vinduer osv og hellakkering med 5 lag klarlakk. Det lille som var av rust ble kuttet ut og erstattet med frisk plåt (liten bit under frontrute-list). Hjulbuenes kant bak ble byttet, dører på førerside byttet pga litt rust og liten bulk. Tectylert under. Bra utført arbeid med pent resultat. Grå metallic, lakkode LP7V. Meget pen farge!

 

Nyoverhalt og portet topplokk hos Ebb våren 2009. Dette kostet kr 9000,- med alt av jobb samt cat kam og frakt. Raceland grenrør og ny eksos med litt mix av deler fra Vangbo og Tectonics. Ny tynnere toppakning. Nye bosch dyser og tetninger. Ny hovedpumpe (bosch, under bilen ved bakstilling) samt matepumpe (pierburg) i tanken.

Justert og byttet hode på mengefordeler (bensin) hos Flissundet høsten 2009. Bremset da 122 hk. Litt snill rulle der kanskje..men går fint, greit og rimelig.

Ny clutch høsten 2009 samt nye simmeringer på drivakselflenser i girkasse og girolje. 5-trinns.

G40-ratt fra Polo. Frontrute byttet for 3-4 år siden.

Spesielt Recaro Thropy interiør med god sidestøtte, el.høydereg samt nakkestøtter bak og litt sidestøtte bak. Dørtrekk i samme stil som seter. Midtarmlene med skipose.

Bra stereo med mdf-plate i hattehylle, forsterker og ganske nye 6x9" pioneer bak med trekt plate over samt noe i dørene foran. Har ut grei lyd.

Org mørke baklykter (ikke lakkert). Liten sprekk i ene lykten langs en skjøt..(ikke meget synlig).

Sandblåst og pulverlakkerte BBS RM som ble 8"x15" med nye ringer og bolter fra Iclair. Nankang dekk i 185/45.

Westmoreland front med nye lykter montert våren 2010. Park i blinklys med hvite glass.

Km.stand på bilen 296.600 km. Den bærer lite preg av km.stand. Er fin under og fremstår meget bra.

 

Det neste jeg tenkte gjøre på bilen var å bytte en liten vinduslist på v.bakdør og montere en komplett servo-styring jeg har liggende (Dette har ikke blitt gjort foreløpig da den er lett og fin på rattet med denne dekkbredden).

Bilen ser bra ut og er tight og fin å kjøre. Se signatur for prosjekttråd. Sikkert noe jeg har glemt å nevne..:)

Vil våge å påstå at en Jetta II er en finere bil enn en Golf II og den er bedre å kjøre enn Golfen (kan forklare den..;) ). Burde ikke være mye mer enn den vinduslisten å bytte på denne samt normal vask etc før den kan være en aktuell pokalkandidat på et klubb-treff : smil :

 

Selges kr 35.000,-

 

Ser helst at et klubbmedlem vil fortsette å ta vare på denne.

 

Ring for info: 91 86 96 58.

 

DSC_0596.jpg

DSC_0573.jpg

DSC_0703.jpg

bbsrm267.jpg

bbsrm262-1.jpg

bbsrm374.jpg

 

Disse felgene (oz-gullsenter) følger ikke med..har de ikke lenger:

 

bbsrm255-1.jpg

bbsrm264.jpg

bbsrm231.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS RM du har, ikke LM:p

 

Har en Golf hvis du er interessert i å bytte med et mellomlegg til meg, forøvrig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS RM du har, ikke LM:p

 

Har en Golf hvis du er interessert i å bytte med et mellomlegg til meg, forøvrig:)

 

Ah, stemmer..takk for korreksjonen ;)

Tar ikke innbytte i en Golf nei, men takk for tilbudet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne det vært interesse for innbytte? Med mellomlegg fra din side vel og merke.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=223235

 

 

- Simen

 

Fin bil du har der.

Har egentlig for mange biler nå så innbytte passer dårlig dessverre.

 

Kjedlig med lappen, men lykke til med salget hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny pris 40.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten luftetur idag..(beklager uskarpe bilder):

 

div088.jpg

 

div086.jpg

 

div087.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny pris oppdatert i første tråd! Er lov å komme med bud også, ikke skambud takk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også selges noe rimeligere med disse felgene ved interesse (Ronal LS 7.5x15" med 185/45-dekk).

(Obs: på bildet er ikke de org mørke baklyktene og mørke vinduslistene montert).

 

jettanvedfjell.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen nye bilder med et kamera som ikke er all verdens..:)

 

div101.jpg

div096.jpg

div104.jpg

div106.jpg

div108.jpg

div109.jpg

IMGP2729.jpg

IMGP2735.jpg

IMGP2739.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jettan befinner seg nå på Hamar og kan vises der og i omegn ved interesse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.