#1 Skrevet Juli 28, 2011 Eg har en golf IV 1,8T 2002 mod, eg koblet av barreriet på den for ca 1mnd siden, satte den opp på noen løftebukket og har skifta Flexirøret på eksosen, med andre ord så har eg kobla av og på lambasonden om dette skulle ha noen betydning? eg kobla på batteriet å volt måleren viser 11.8V på volt måleren min som er montert i bilen, det kommer lyd i instrument belysningen når tenningen kommer på men når eg vrir nøkkelen vidare så skjer det ingen ting, ingen lyde eller noe! er det startsperre, eller er det rett å slett for lite strøm på batteriet for at den vil starte? Ting som er verd å merke seg: -Bilen står fortsatt på bukker med andre ord 20cm overbakken, kan dette ha noe å sei? (startsperre pga høgde nivå eller noe?) -batteri lampa lyser når tenninga står på skal denne slukkes før bilen starter eller slukker den ikkje før bilen har starta? - eg har ein fetter som har VAG verktøy handholdt, kan denne fixe dette vist det er startsperre som er problemet?? Har prøve skilt på den til helga så må få fixet dette fort fort!! På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2011 Ville ladet opp batteriet,normal ladespenning er jo i overkant av 14V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2011 Er det slik at ved for lite støm på batteriet til å starte bilen så vil ikkje starteren slå inn ein gang?? Ville ladet opp batteriet,normal ladespenning er jo i overkant av 14V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2011 på min når den var tom for strøm så hørte eg ett klikk så forsvant lys i dashbordet mens jeg hadde starteren inne. men mener jeg har 12,8volt når bilen er av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2011 Er det slik at ved for lite støm på batteriet til å starte bilen så vil ikkje starteren slå inn ein gang?? Nei.. Bilen skal kime og starte selv om det er startsperre, skal bilen starte. Skal dø ut etter 5-10sekunder etterpå, batterispenningen din er litt lav, men ikke mye pleier og ligge på 12,2V ved hvilespenning og ikke 14 som nevnt. Visst ikke motor har vært demontert, så kan det bare være starteren din som er kaputt. Mulighet for å dytte den igang.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2011 Her så skjer det ingen ting!! strømmen blir ikkje svakere, volt meteret står på det samme! kan det vere startsperre?? på min når den var tom for strøm så hørte eg ett klikk så forsvant lys i dashbordet mens jeg hadde starteren inne. men mener jeg har 12,8volt når bilen er av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2011 Så den skal det ja, men da er det ikkje startsperre som er problemet altså hmmm... den var eg med på at ladde spenning er ca 14 V var som sagt start/hvilespenningen eg var ute etter men no fekk eg svar på den takker:) Neida, kun flensen som går opp i manifoilen og bak til og med katalysatoren som hvar vert tatt ned for å skifte flexirøret thats it! bilen har stata heilt fint alle gangane eg har brukt den, no har den stått stille i 1mnd. hjelper det å slå litt på starteren? så eg kan dytte den i gang sjølv om ikkje starteren funka altså? Nei..Bilen skal kime og starte selv om det er startsperre, skal bilen starte. Skal dø ut etter 5-10sekunder etterpå, batterispenningen din er litt lav, men ikke mye pleier og ligge på 12,2V ved hvilespenning og ikke 14 som nevnt. Visst ikke motor har vært demontert, så kan det bare være starteren din som er kaputt. Mulighet for å dytte den igang.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2011 Viss starteren ikke slår inn kan ett slag hjelpe men ville prøvd å dytte den igang, bare få litt fart på bilen så med tenning på så slepper du ut clutchen i 2 gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2011 Problemet er løyst!! Tro det eller ei. eg sjekka alle sikringane ingen ting gale, bilen har stått i fri heile tiden og eg har snurra litt på begge julene begge veia.. joda eg trykte inn klutsjen satt den i første også i fri igjen så prøvde eg å starte, da kom den med ein gang!! er det noen som har en forklaring på det? virkas om om at den ikkje ville starte fordi eit eller anna ikkje stod i riktig posisjon om ein kan sei det sånn!??? Viss starteren ikke slår inn kan ett slag hjelpe men ville prøvd å dytte den igang, bare få litt fart på bilen så med tenning på så slepper du ut clutchen i 2 gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2011 Humørsyk? Nei, jeg holder en knapp på at du hadde for lav batterispenning. Det var kanskje en liten stund siden du hadde dratt på starteren da du fikk starten den? Kjør den en god tur med bilen eller kjøp deg lader, så får du ikke problemet igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2011 Nei, jeg holder en knapp på at du hadde for lav batterispenning. Makes no sense Det er ikke enten eller med batterispenning, skal kime med lav spenning også, noe jeg mener han ikke har visst han leser av på et unøyaktig instrument inni bilen. Han har fått startet bilen uten å lade... (Dette hadd da ikke latt seg gjøre) Til Ørjan: Mulig starter, rele eller annet elektronikk som begynner å tulle seg, men fint at det ordnet seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 29, 2011 import fra USA denne? manuelle bilder i USA har som regel en sikkerhetsting som gjør at du må trampe clutch for at starteren skal gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 29, 2011 Det stemmer eller Canada for å være eksakt! Det stemmer eg kom til å tenke på det i dag dei gangane eg prøvde å starte den uten å få start så satt eg i passasjer sete med andre ord eg var ikkje bort i clutsjen;) da den starta så hadde eg vert bort i clutsjen men huska ikkje om eg holdt den inne når eg start den, men da har vi hvertfall funnet ut hva som var "feilen";) Uansett Tusen takk for svar forlkens:)) import fra USA denne? manuelle bilder i USA har som regel en sikkerhetsting som gjør at du må trampe clutch for at starteren skal gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 29, 2011 import fra USA denne? manuelle bilder i USA har som regel en sikkerhetsting som gjør at du må trampe clutch for at starteren skal gå Wow.... Trodde det bare var "skab" som holdt på med dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 7, 2011 Wow.... Trodde det bare var "skab" som holdt på med dette.. hyundai har det også boxstern med manuell som jeg har i Florida har samme opplegget, må være noe med amerikanere og stickshift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...