#1 Skrevet Juli 28, 2011 (endret) Som overskrift sier så går ikke motor rundt etter at jeg har byttet clutch. Jeg er nettopp ferdig å montere, men når jeg skulle starte så sto motor bom fast. Hadde ute starteren og den sviver rundt, men klarer ikke å dra igang motor. Har også prøvd å sette den i gir å dytte, men svinghjul står bom fast. Kan det være den nye trykkplata som bygger for mye og tar borti girkassen som igjen gjør at dette blir klemt sammen? Kan forøvrig nevne at girkasse var litt treg å få på de siste 3mm. Clutch pedal er lett å trykke inn de første 5 cm før den blir litt tyngre, men frir ikke. Bilen er en 92 S4 med AAN og girkassekode CBD (01E?) Jeg kjøpte ett kit fra Spec hos KRB med lamell, trykkplate og utløserlager. Dette skulle ifølge han være bolt on. Jeg prøvde lamell på splines på girkasse og det stemte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2011 Har vært med på det samme selv en gang og da hadde vi ikke truffet riktig med trykkplata.det er 2 eller 3 spor i svinghjulet som skal treffe utsparinger i kanten på trykkplata disse hadde vi bommet på. bilen vi hadde problemer med var ein vento så ikke sikkert det er likt på din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2011 Har vært med på det samme selv en gang og da hadde vi ikke truffet riktig med trykkplata.det er 2 eller 3 spor i svinghjulet som skal treffe utsparinger i kanten på trykkplata disse hadde vi bommet på. bilen vi hadde problemer med var ein vento så ikke sikkert det er likt på din. hadde det samme problemet med en passat som jeg hadde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2011 Det er 3 spor på svinghjulet som trykkplata skal treffe. Disse har truffet og trykkplata er helt inntil svinghjulet hele veien rundt! Kan det være en ide og løsne på boltene rundt girkasse å prøve å trekke den litt unna blokka for så å prøve å turne motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2011 Jeg kom på at når vi monterte trykkplata på svinghjulet så gikk det rundt når vi stramma boltene. Det er etter at girkasse ble montert at den ikke turner/går rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2011 Jeg løsnet på boltene rundt kassa idag, og tok ut starteren. Fikk sprett girkassa 5 mm fra blokk. Nå fikk jeg turne motor. Fikk lånt meg ett inspeksjonspeil og sett inn der hvor starter står. Der så jeg ett hakk i trykkplata! Det tyder jo på at innmaten i girkassa tar borti trykkplata. Jeg klarte også å kjenne det med neglen. Skrudde det sammen igjen og det sitter bom fast! Kan jeg ha fått feil clutch-kit til min motor/girkasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2011 Hvilket svinghjul bruker du, og har du distanseplate mellom motor og girkasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2011 Bruker orginalt dobbelmasse svinghjul. Er ikke distanseplate imellom. Skulle jeg ha bytta svinghjul sammen med dette clutchkit'et ? Trodde ikke det skulle være nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2011 Når man bruker dobbelmasse skal man ha distanseplate mellom da dobbelmasse svinghjulet er 8mm tykkere enn enkelmasse, så man flytter da i praksis girkassa 8mm bakover. Kjørte du uten denne før og med org clutch? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2011 Det var ikke mellomplate på når jeg demonterte! Skal høre med han som var med å tok ned kassen om han la merke til noe. Har snakka såvidt med Kai Roger Bakken på mail og han sa at det ikke skulle være mellomplate på min bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2011 Er det ikke rs2/aby som har distanseplata? UrS4 har jo dobbelmasse uten distanseplata. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 29, 2011 Stemmer det, my bad Skal ikke være distanseplate på S4/S6. Med mindre noen har klart å sette inn ett dobbelmasse svinghjul fra ABY/ADU, men det er vel lite trolig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 30, 2011 Du har vel montert alt riktig? Ytterkantene av trykkplaten skal ligge flatt mot svinghjulet og det gjør den hos deg også regner jeg med. Vis alt er montert riktig så høres det ut som at trykkplaten er for høy, uansett så må nok gir kassen skrues av igjen slik at du får sjekket alt finner ut hva som er problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 30, 2011 Trykkplaten ligger helt inntil svinghjulet. Det er nok slik jeg tenkte å skrev i 1. post at trykkplata bygger for mye. Girkassen må ned igjen uansett, men jeg har noen alternativ på hva jeg kan gjøre så må tenke litt på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 19, 2011 Handlet meg nytt Alu svinghjul fra Kai Roger og nå gikk det bra! Det var noe merker på trykkplata etter girkassen, men det får være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...