Drivaksel lik på Ur og typ85 quattro?

Anbefalte innlegg

Som topic sier lurer jeg på om det er samme drivaksler på Ur og Coupe quattro / typ 85.

Jeg har muligens en på hånda som jeg trenger, men selger vil ikke selge før han har fått bekreftet at han ikke trenger den selv.

Formulert på en annen måte, bruker 5 bolts understell samme drivaksel som 4x108?

Finner ingen info i ETKA men mål av min egen er: (venstre front)

541mm lang

32mm på det tykkeste (midten)

og splines er 27mm og 24,5mm.

IMG_5329.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

urq og type 85 har samma akslinger bak, ikke forran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, takker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det pga av at den er bøyd du trenger ny? Går ann å rette de i hydraulisk presse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Spurte i en tråd om det var mulig å rette dem uten svar.

Tenker du på å rette dem på øyemål i pressa eller noe litt mer avansert mtp. kast etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=161037&stc=1

Jeg gjorde det sånn på øyemål, og den ble meget rett. Min aksel var enda mere banan enn din i utgangspunktet.

Om du ruller akselen på 2 H-bjelker eller lignende som ligger rett i forhold til hverandre, så ser du lettere hvor bøyen er. Siste "kvalitetskontrollen" tok jeg ved å sette en spiss bolt i skrustikka vertikalt, satte akselen oppå den og spant den rundt, da ser du fort hvor rett den er.

Det skal og nevnes at kast i aksler nok ikke er så kritisk som man skulle tro, har hørt i ettertid fra mange som kjører rundt med aksler som ser værre ut enn din, og de hevder de ikke merker noe til det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok ikke dumt ikke dumt. Da har jeg et alternativ iallefall. Takker for info :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.