Skrapelyd fra girkasse\annet

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig en skrapelyd i bilen, høres ut som det kommer fra kassa, men kommer ikke hele tiden. Den kommer kun når jeg clutcher i fart og lyden forsvinner når jeg gir gass når clutchen er ute\koblet til motor. Er en 1986mod 16v gti, så kassa har vel blitt mishandlet ganske mye, har gått 250.000km

 

Er det lager i kassa som har gått til helvete eller noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk plutselig en skrapelyd i bilen, høres ut som det kommer fra kassa, men kommer ikke hele tiden. Den kommer kun når jeg clutcher i fart og når jeg ikke gir gass, med engang jeg er i nærheten av gasspedalen forsvinner lyden. Er en 1986mod 16v gti, så kassa har vel blitt mishandlet ganske mye, har gått 250.000km

 

Er det lager i kassa som har gått til helvete eller noe annet?

 

Kommer lyden når du har clutchen inne og forsvinner når du tråkker på gassen er det neppe i fra gearkassen. siden at når du har clutchen inne så spiller ikke turtall noen rolle. siden ingående aksel ikke er koblet til (clutchen inne/pedalen i bunn)

da er det nokk heller motor/clutch som lager lyd..

kan høres ut som utløser lager men da skulle lyden ha komt når bilen står i ro også...

 

litt rotete svar men håper du forstår ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden øker med hastigheten, virker ikke som det er turtall avhengig. Kassa er eller ikke noe vanskeligere å skifte gir med, men har ikke fått kikket så nøye på det enda.

 

EDit : lyden forsvinner når jeg gir gass og clutchen er ute\koblet til motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden er øker med hastigheten, virker ikke som det er turtall avhengig. Kassa er eller ikke noe vanskeligere å skifte gir med, men har ikke fått kikket så nøye på det enda.

 

EDit : lyden forsvinner når jeg gir gass og clutchen er ute\koblet til motor.

 

altså med andre ord så er lyden kun ved kjøring, du kan prøve å høre om lyden er der viss du kjører og tråkker in clutchen og bare renner med bilen..

er lyden der fortsatt kan det ligge i diffrensial eller i utgående aksel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden er der når bilen ruller og clutchen er inne, men lyden blir litt annerledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner jeg lure på om det er to forskjellige ting som er galt her. Når clutchen er inne kommer det skrapelyd, skulle tro det var utløserlager som er herpa, men når jeg kjører i f.eks 80 og ikke gir gass kommer det en annerledes lyd, litt grovere enn når jeg har clutchen inne. Kommer ikke noe lyd når jeg ruller med girkassa i fri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dårlig motorfeste lage en sånn lyd? Tittet litt på motoren når den gikk på tomgang, syns den bevegde vel mye på seg iforhold til det den har gjort før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dårlig motorfeste lage en sånn lyd? Tittet litt på motoren når den gikk på tomgang, syns den bevegde vel mye på seg iforhold til det den har gjort før.

 

Tror ikke motorfeste kan lage slik en lyd...

Det er veldig vanskelig å stille en diagnose over nett. vertfall når det er snakk om en lyd da en lyd ikke alltid er like enkel å forklare, men det er alikevell ganske avgjørende hvordan lyden høres ut for å finne ut hva det kan være..

mitt råd ta turen til nermeste vw verksted å hør om noen kan bli med en tur for å høre på lyden.. det tar de sikkert ikke noe peng for..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke motorfeste kan lage slik en lyd...

Det er veldig vanskelig å stille en diagnose over nett. vertfall når det er snakk om en lyd da en lyd ikke alltid er like enkel å forklare, men det er alikevell ganske avgjørende hvordan lyden høres ut for å finne ut hva det kan være..

mitt råd ta turen til nermeste vw verksted å hør om noen kan bli med en tur for å høre på lyden.. det tar de sikkert ikke noe peng for..

 

Ja, beskrive lyd over nett er ikke lett, skal uansett bytte motor\kasse i bilen iløpet av våren\sommern, gjør ikke noe før det hvis det er mye som må gjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, beskrive lyd over nett er ikke lett, skal uansett bytte motor\kasse i bilen iløpet av våren\sommern, gjør ikke noe før det hvis det er mye som må gjøres.

 

 

Mitt råd!! Kjør til det står... så blir det litt fortgang i sakene nå det først skjer noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.