Anbefalte innlegg

Etter å ha skiftet turbo (ny pirat-turbo) så var turbo-trykket noe pulserende og jeg kunne høre en plystrelyd ved pådrag, men bilen dro godt (delvis da). Plutselig gikk den mye dårligere. Målte turbotrykk nå ved pådrag og den lader bare 0,1 ved 2000 o/min for så å øke gradvis opp til 0,4 først når den passerer 5000 o/min. Jeg fant at slange på undersiden av intercooler hadde antaglig vært kilde til lekkasje (og plystrelyd) , men ladetrykket ble ikke bedre etter denne kom på plass heller..

Prøvde å nappe av slangen fra N75-ventilen inn til wastegate, men ingen forskjell. Skal ikke turbo lade maks da du napper av slange til wastegate, eller må du tette etter N75-ventil også?

 

Problem løst : Sprekk i slange mellom turbo og N75-ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piratturbo = dårlig balansert = sakte men sikkert eter opp lagringa, får mer og mer kast og lader til slutt nada. Kjent sak... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piratturbo = dårlig balansert = sakte men sikkert eter opp lagringa, får mer og mer kast og lader til slutt nada. Kjent sak... :(

 

Tviler på at det er tilfelle da den har gått kun 1500 km og den ladet som bare det for så å ha lavt ladetrykk 5 min senere...

Dessuten skal denne turboen være av de beste pirat-turboene og har heldigvis garanti.

Noen som har noen ide om hva det kan være ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten N75 tilkoblet wastegate, skal den bare ladde grunntrykket,som er ca 0.5bar. Test en ny N75.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten N75 tilkoblet wastegate, skal den bare ladde grunntrykket,som er ca 0.5bar. Test en ny N75.

 

Men er det ikke sånn at hvis du tar av slange ned til wastegate så skal den lade maks? N75-ventilen som sitter i er en nesten ny J-ventil. Det at den ikke lader mer enn 0,3 med defekt N75 vet jeg, men da er det vel slik at den lader med en gang 0,3 og holder det jevnt hele veien? Slik det er her så lader den kun 0,1 for så å øke gradvis til 0,4 etter 5000 o/min...

Blir ikke noe forskjell da jeg tar av slange fra N75 til wastegate heller... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den ikke spretter rett opp, så er det nok noe annet som er muffens ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

justert wastegaten skikkeligt etter du monterte turboen?kan være at wastegate staget er for langt,slik at selve wastegate flappen inni turboen står delvis åpen heile tida

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

justert wastegaten skikkeligt etter du monterte turboen?kan være at wastegate staget er for langt,slik at selve wastegate flappen inni turboen står delvis åpen heile tida

 

Tror du kan være inne på noe kanskje her, MEN.. Etter at bilen hadde stått en times tid, så gikk den som før igjen dvs. varierende trykk og da litt mer enn originalt. Jeg mistenker følgende (uten at jeg er sikker) :

 

Bilen ladet akkurat så mye over std. i dag at den gikk i "limp-mode" . Dette tror jeg er pga. at wastegate-justering / wastegate-klokke på "pirat-turbo" gir mere trykk enn std. turbo, dette sammen med J-ventil og standard map gjorde sikkert at trykket ved en´ anledning i dag gjorde at den gikk i "limp-mode" (tror jeg det heter). Nå har jeg montert tilbake standard C-ventil, og motor fungerer nå nesten normalt. Den skvetter opp på nesten 1 bar ca. 1 sekund før den detter ned på 0,5-0,6 bar og ligger nå å pulserer litt mellom 0,5 og 0,6 bar.

 

Noen som vet hvordan man kommer til staget på wastegate? Og hva gjør egentlig "limp-mode" i praksis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limp mode er vel at motoren går i nød program pga for høyt turbotrykk blant annet,du ska da kun få grunn trykket som wastegaten er innstilt til.Vet ikkje ka trykk du orginalt ska ha og kor høyt trykket kan komme opp før den går i nød program osv....Lader den stabilt trykk vis du tar av kontakten til n75 ventilen?.Ville eventuelt justert trykket litt ner på wastegaten,for og se om den forsatt går i limp mode vist den gjør det?.

Tror du kan være inne på noe kanskje her, MEN.. Etter at bilen hadde stått en times tid, så gikk den som før igjen dvs. varierende trykk og da litt mer enn originalt. Jeg mistenker følgende (uten at jeg er sikker) :

 

Bilen ladet akkurat så mye over std. i dag at den gikk i "limp-mode" . Dette tror jeg er pga. at wastegate-justering / wastegate-klokke på "pirat-turbo" gir mere trykk enn std. turbo, dette sammen med J-ventil og standard map gjorde sikkert at trykket ved en´ anledning i dag gjorde at den gikk i "limp-mode" (tror jeg det heter). Nå har jeg montert tilbake standard C-ventil, og motor fungerer nå nesten normalt. Den skvetter opp på nesten 1 bar ca. 1 sekund før den detter ned på 0,5-0,6 bar og ligger nå å pulserer litt mellom 0,5 og 0,6 bar.

 

Noen som vet hvordan man kommer til staget på wastegate? Og hva gjør egentlig "limp-mode" i praksis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.