g60 motor soter og vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Er du helt sikker på at du har korrekt bensin trykk og du har skikkelig gnist?

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du har korrekt bensin trykk og du har skikkelig gnist?

 

Lykke til!

 

 

 

 

bensin trykket kunne nok vært bedre. jeg kjører nå på org. bensintrykks pumpe fra golf 1 cab. vet at golf 1 gti pumpe skal holde i massevis men har ikke fått tak i noe ennå som passer på caben. noe forslag?

 

men bilen skal jo fortsatt ivertfall starte? kommer bensin når jeg vrir om nøkkel og bensinpumpa starter. men er nok kanskje ikke nok hvis jeg skal begynne og kjøre hardt.

 

gnist er det også på alle pluggene. har dobbelt sjekket dette en haug av ganger : P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken cab pumpe? Vis forgasser pumpe så greier den ikke å bygge nok trykk.(0.3bar)

Du trenger 2bar min for at det skal komme forstøvet bensin ut dysene

 

Golfen min nekta plent å starte vis dem ikke hadde over 10v til bensin pumpa da eg hadde k-jet motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken cab pumpe? Vis forgasser pumpe så greier den ikke å bygge nok trykk.(0.3bar)

Du trenger 2bar min for at det skal komme forstøvet bensin ut dysene

 

Golfen min nekta plent å starte vis dem ikke hadde over 10v til bensin pumpa da eg hadde k-jet motor.

 

 

om ghabn har 2H motor i cab'n. så er jo denne utstyrt med en Digifant 2 motor. som også benytter 3bar bensintrykk over fuelrail. så bensintrykk bør jo være OK egentlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken cab pumpe? Vis forgasser pumpe så greier den ikke å bygge nok trykk.(0.3bar)

Du trenger 2bar min for at det skal komme forstøvet bensin ut dysene

 

Golfen min nekta plent å starte vis dem ikke hadde over 10v til bensin pumpa da eg hadde k-jet motor.

 

 

 

er en matepumpe i tanken og en trykkpumpe under bilen. er ikke forgasser motor som var i bilen org. var med digifant 2. har sjekket dysene og kommer forstøvet bensin der : )

 

 

om ghabn har 2H motor i cab'n. så er jo denne utstyrt med en Digifant 2 motor. som også benytter 3bar bensintrykk over fuelrail. så bensintrykk bør jo være OK egentlig. :)

 

 

er riktig at det var en 2H med digifant 2 orginalt i bilen min ja : )

blir spennende og se om jeg trenger kraftigere trykspumpe. men tror nesten ikke det. noen på bilforumet som sa at den jeg har ville fungere : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ingen grunn til at den ikke skal fungere :) har samma pumpa på g60'n min. klarte fint og levere bensin til orignalt oppsett :P

 

helt til jeg porta laderen og bytta ladehjul og satte in chip. da kom tenningsbanken over 0.6 i trykk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ingen grunn til at den ikke skal fungere :) har samma pumpa på g60'n min. klarte fint og levere bensin til orignalt oppsett :P

 

helt til jeg porta laderen og bytta ladehjul og satte in chip. da kom tenningsbanken over 0.6 i trykk :)

 

okei : ) da holder det hos meg : ) får heller bli kraftigere pumpe til vinteren hvis det blir noe chip eller annet ladehjul : P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenning var ute og kjøre ja : P fortenning 60 grader? så gikk over alt av kam, tdc og tenningsdrev. fant ut at jeg hadde sett feil på merket på tenningsdrevet. så ordnet det og sjekket med tenningslampe. da stempe alt overens og den startet på første vri!

 

men når den nå går på tomgang så virker det som den ikke liker gass gitt... da starter og når man gasser så enten dør den eller bare hoster litt.. sikkert bare noe justeringer : )

men noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som tenning fortsatt ikke er helt der den skal :)

 

er en litt spesiell syklus du må igjennom for å sette tenning på disse motorene med DF1 :P

 

er ikke som på forgasser hvor du bare kan vri på fordeler når du selv ønsker :)

 

må sette den i service modus. og så justere tenning mens motor går mellom 2-2500rpm

 

For å sette den i service modus, så tilse at bilen er varm (over 80c) ta så av den blå tempsensoren i motorrom

 

den står nå i service modus, så gir du gass 3 ganger over 3000rpm

 

nå dette er gjort, så er det klart til å justere, da får du en kompis til å holde rpm mellom 2-2500rpm mens du bruker pistolen og justerer dit den skal

 

når dette er klart. la bilen roe ned til tomgang, deretter setter du på igjen tempsensoren, så gir du gass 4 ganger over 3000rpm

 

 

og da skal det være klart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker : D men greie er at jeg ikke får bilen over 1000 rpm engang.. nå er tomgangen på rundt 500 rpm. selvom jeg gir full gass så går den bare 200 rpm opp.

 

den "mottar" liksom ikke gassen : /

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje ikke så mye og fikse da : P

 

men hva foreslår du at jeg prøver? framgangsmåte når den er sånn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få jusert tenninga skikkelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger tenninga nå da? at den nekter å gå oppover i turtall vil nok si at du ligger med etter tenning allerede...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

justerte litt nå. da ville den opp i turtall og reagerte på gassen. skrudde så av bilen og når jeg da skulle starte opp igjen så ville den ikke starte. satte den "tilbake" og da starter den men samme som den var at ikke turtall vil opp.

 

kan det hjelpe og bytte coil? blå temp sensor? fordeler lokk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få en måling på hvor tenningen din er nå du.

Dobbel sjekk at vakuum slangen inn på hjernen faktisk måler vakuumet (koble fra på hjernen og legg tommelen over enden på slangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at slangen mellom ecu og motor skal være 1000mm lang. og mener det er 3.2mm innv dia

 

den skal være uskjøtt og hel/sprekkfri etc hele veien fra innsug til ecu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være lurt å sjekke at vacumslangen på spjeldhuset sitter på rett uttak.

Det er 2 uttak rett på siden av hverandre bak på spjeldhuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da går bilen som den skal ; ) vært på en 20 min kjøretur nå og alt er som det skal : ) normale grader osv..

 

den drar rimelig bra ; P helt sykt gøy og kjøre : )

 

eneste tingen nå er at jeg ikke "finner" 1 og 2 gir med girspaken. er en gti kasse som jeg har satt inn med samme type giring som det var ifra før. altså stag giring. men der 1 gir skal være så er det heller 3 gir. og der 2 gir skal være så er det nå 4 gir. revers funker som det skal. når jeg manuelt tar hånden på girkasse og dytter den 1 første så fungerer det og kjøre med det. men altså innen ifra bilen så finner jeg rett og slett ikke 1 og 2 gir. når jeg dytter girspaken helt til venstre så treffer jeg bare veggen ved girspaken liksom.

 

 

går det ann og justere dette på en måte? for akkurat nå så bruker jeg bare 3, 4 og 5 gir : P pluss revers ofc..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det samme på den gamle passaten min, var bare en splint nede ved girstanga som var knekt, bytta den så var det bra=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da fått orden på dette : ) nå kan jeg bruke alle 5 girene. jeg må justere litt til men fungerer nå ivertfall : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.