Anbefalte innlegg

Har prøvd å finne ut litt angående dieselpumpene på AAT og AEL, slik jeg kan se det så finnes det 3 typer:

 

Audi 100:

AAT Manuell - 046 130 108 AX

AAT Automat - 046 130 108 CX

 

Audi A6

AEL og AAT - 046 130 108 GX

 

Er det store forskjeller her? Kan man f.eks. bruke en pumpe fra 100 AAT på en A6 AEL som er chippet?

 

Har lett på forumet her, men ikke funnet noe godt svar på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå to slike pumper, en fra AAT 100 og en fra AEL A6. Har sammenliknet de. Kan ikke si jeg ser noen forksjell på de i det hele tatt utvendig, på kontakter osv.

 

Ingen som har et godt svar på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ønsker du å oppnå, er det ny pumpe til AEL motor med manuell kasse du tenker på?

 

Kan ikke si jeg ser noen forksjell på de i det hele tatt utvendig,

 

Du ser vel en fysisk forskjell på lokket? Ellers er det ikke en 100 AAT og A6 AEL du sammenligner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en A6 '97 quattro 6tr manuell AEL som jeg mistenker at pumpa er sliten på. Har en AAT pumpe fra en 100 '93 manuell 5 tr. liggende som fungerte utmerket på bilen den satt på. Tenkte å prøve den hvis det var teknisk mulig, men orker ikke begynne med det hvis det aldri kommer til å fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synlig forskjell er at returrøret kommer opp av lokket på A6 og i front på 100.

 

Hjernen på 100 og A6 er ulik. Har hørt om flere som har forsøkt seg med 100 pumpe på A6 men har fått feilkoder og null start.

 

A6 AAT og A6 AEL har orginalt ulik pumpe, men mulig at de har samme delenr i dag. De fungerer om hverandre i hvertfall A6 AAT pumpe på AEL så trolig også motsatt, men om det gir ulik effekt ikke godt å si.

 

Pumpene er relativt solide, så det er ofte stor sjanse for at det er helt andre årsaker enn defekt pumpe når motor ikke fungerer skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 AAT og A6 AEL har orginalt ulik pumpe, men mulig at de har samme delenr i dag. De fungerer om hverandre i hvertfall A6 AAT pumpe på AEL så trolig også motsatt, men om det gir ulik effekt ikke godt å si.

 

Har personlig kjørt AAT A6 pumpe i AEL bil uten å merke forskjell fra orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på det 6 siffer i bosch delenummeret. Legg ut alle originale nummereres her , så kan du være lettere og finne ut mekaniske forskjeller på pumpene. Som feks stempel størrelse :) Ofte pleier de og være større i automat bil kontra manuell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.