Montering av stempler med nye ringer, skal de gå lett opp og ned?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og monterer en motor jeg har pellt ned...

Det er montert nye stempelfjærer og jeg driver nå og setter i stemplene, men jeg synes de går trått i og greier ikke og dreie motoren etter at 3 av 8 stempler er montert...

Kan dette være riktig, eller ser det ut til at jeg har fått feil fjærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres veldig feil ut. Regner ikke med at du har målt gapet på ringene? Sett en ring nedi sylinderen og dytt den litt ned med ett stempel uten ringer på sånn at den står rett i sylinderen, da skal det være litt åpning i ringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke gjort nei...

Jeg får løpe ut og gjøre det nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute og sjekket nå...

De to øverste ringene var det klaring på satte disse på et stempel og da gikk det lett, men når jeg monterte oljeskraperingen så stoppet det...

Høres det rart ut?

Dette er en chevrolet 350 motor om det har noe og si.

Edit

Sjekket mer nå og det ser ut til at jeg har fått feil sett med ringer...

Dette settet står merket med Deep Oil Ring Groove, Så jeg skulle nok hatt et sett merket med Shallow Oil Ring Groove...

Rart de ikke fant ut dette i butikken når jeg till og med hadde med et stempel de kunne sjekke på når jeg handlet...

Kan dette ha ødelagt noe i sylinderne, eller er det bare og ta av veiva og slå de i gjennom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

greier ikke og dreie motoren etter at 3 av 8 stempler er montert...

Hvordan forsøker du å dreie? Med hånda på veiva, med hendene på svinghjul, med 1/2 meters latmannsarm?

Det blir mye friksjon av nye ringer i nyhonet sylinder, med 50 cm latmannsarm så er det mulig å dreie en nyoverhalt 5-syl audi bunndel med lillefingeren om man tar i litt.

Når et stempel er satt ned i sylinderen uten å være koblet til veiva skal du klare å skyve det nedover med tommelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greier ikke og rotere den med en halvmeters latmannsarm...

Får bare håpe jeg ikke har ødelagt sylindre eller stempler nå da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.