#1 Skrevet Juli 30, 2011 Tenker å slenge på ny biltemaolje, men vet ikke hvilke spesifikasjoner jeg skal se etter... Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2011 Du skal ha en GL4 olje. Utover dette er alt opp til deg, om du vil ha mineralsk eller syntetisk, og hvilken viskositet du velger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2011 hmm... Noen forslag til hva jeg bør velge? Bytter grunnet at det i vinter til tider var vanskelig å gire på iskald motor, og håper ny olje skal hjelpe litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2011 hmm... Noen forslag til hva jeg bør velge? Bytter grunnet at det i vinter til tider var vanskelig å gire på iskald motor, og håper ny olje skal hjelpe litt. Bruk original eller noe castrol olje. Har brukt biltema olje på motor i mange år uten problem, men denne skifter jeg to ganger i året + originalt filter. Ville ikke ha brukt biltema på noe som skal vare 60k/km ++. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2011 Hvis det var vanskelig å gire på iskald girkasse, så bør du skifte til syntetisk girolje. Helt perfekt blir det nok likevel ikke, men du vil nok merke en forbedring. Jeg skiftet til Castrol TAF-X, dette er en syntetisk GL4 girolje, og jeg fikk en merkbar forbedring i girskiftet vinterstid. Den syntetiske oljen holder seg tynn også i minusgrader. Kjøpes f.eks. hos Mekonomen eller andre steder hvor de selger Castrol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...