2,5tdi AAT 5-trinns manuel, hvilken girolje?

Anbefalte innlegg

Tenker å slenge på ny biltemaolje, men vet ikke hvilke spesifikasjoner jeg skal se etter... Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha en GL4 olje. Utover dette er alt opp til deg, om du vil ha mineralsk eller syntetisk, og hvilken viskositet du velger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... Noen forslag til hva jeg bør velge? Bytter grunnet at det i vinter til tider var vanskelig å gire på iskald motor, og håper ny olje skal hjelpe litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... Noen forslag til hva jeg bør velge? Bytter grunnet at det i vinter til tider var vanskelig å gire på iskald motor, og håper ny olje skal hjelpe litt.

Bruk original eller noe castrol olje. Har brukt biltema olje på motor i mange år uten problem, men denne skifter jeg to ganger i året + originalt filter. Ville ikke ha brukt biltema på noe som skal vare 60k/km ++. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var vanskelig å gire på iskald girkasse, så bør du skifte til syntetisk girolje. Helt perfekt blir det nok likevel ikke, men du vil nok merke en forbedring. Jeg skiftet til Castrol TAF-X, dette er en syntetisk GL4 girolje, og jeg fikk en merkbar forbedring i girskiftet vinterstid. Den syntetiske oljen holder seg tynn også i minusgrader. Kjøpes f.eks. hos Mekonomen eller andre steder hvor de selger Castrol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.