#1 Skrevet Juli 31, 2011 Som topic sier, sliter med og montere caliperene på passat`n min. Har nye skiver og klosser. Men får ikke stempelet langt nok inn: bh : Trenger hjelp! Bilen er passat 3b 1998 Tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2011 prøvd å klemme inn med vannpumpetang? skifta på den forrige a4'n og gikk fint der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2011 prøvd å klemme inn med vannpumpetang? skifta på den forrige a4'n og gikk fint der Har spesialverktøy jeg Det bremseverktøyet har jeg Men nå skjønner jeg ikke no:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2011 Ikke uvanlig dette.. Er det bak eller? Vi hadde samme problemet bak på dama sin passat. Var bare å kjøpe ny calipter der gitt. Hvis du er så heldig at du får den på er det vel stor fare for at bremsene kommer til å ligge på hvis calipteren ikke er helt bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2011 Hadde samme problem på min. Selv med bremseverktøyet. Var rust på stemplet. Dette er desverre svært vanlig. Det finnes repkit men er mye jobb. Jeg endte opp med å kjøpe helt nye caliptere. Koster ikke så veldig mye på bla. mekonomen. Så er det pant på de, så du får penger igjen når du kommer med de gamle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2011 Det er vel foran han driver å skrur i helga.. Du må spise mere fiskeboller Ola, så får du nok skrudd stempelet helt i bånn.. De liker det sånn..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2011 Foran eller bak? Hvor mange mm mangler? Hvor mange mm er det fra stempelet ser ut til å være helt inne? Var det tregt å presse inn, eller gikk det lett og så bråstoppet? Det er mulig klosene er for tykke, men som regel er det at man ikke har fått stempelet langt nok inn. Om det er foran eller bak har noe å si mtp selvjusteringa på brekket, både med tanke på enkelhet å overhale og sannsnlighet for at man ikke får stempelet i bunn uten å overhale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 31, 2011 Det er forran:) Det er ca 5mm å gå på. Men det ser ut til å gå mer. Men det går så sykt trengt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 31, 2011 rust.... hadde det samme på min.. måtte kjåpe ett rep kitt å ta ut stempelet å pusse det rent... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 31, 2011 Aff, jeg som ville ha den på veien igjen i dag! Faen:P Så hva må jeg gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 31, 2011 eller du kan slipe av klossene... men ville ha fått fiksa caliperen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 31, 2011 Eit lite triks du kan prøve er jo å vippe opp pakningen rundt stempelet og smøre med rustløser, og la det virke litt. og så kan du jo prøve å presse det inn med vannpumetang etter at rustløseren har jobbet litt. pleier avogtil å virke for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 31, 2011 Fikk sett innen for pakningen nå, rust som faen. Så kjøper to nye i morgen:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 31, 2011 Det går og trykke ut stemplet litt med bremsepedalen, ta vekk gummien og slipe rent med sandpapir... Men det er jo alltid bedre med nye calippere (men da må du jo lufte osv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 31, 2011 Fikk sett innen for pakningen nå, rust som faen. Så kjøper to nye i morgen:-) trenger ikke kjøpe nye calipere,,, kjøp rep sett.... bilextra å mekonomen har dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 31, 2011 Syns jeg husker jeg og en kompis juksa litt ved å åpne på luftenippel mens vi pressa inn stemplet? Kom ut litt bremsevæske men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 31, 2011 Har akkurat pesa med det samme på Torsdag denne uka. Jeg trykte stemplet ut et stykke bretta tilbake mansjetten pussa med sandpapir der hvor det var rusta og stemplet gikk smooth tilbake igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 31, 2011 Har du sjekket at bremsevæskebeholderen ikke er smekk full? ;-) Gikk på den smellen en gang før, var tatt bremsevæskebytte med nesten nedslitte klosser rundt om, noe som medførte at beholderen var så full at den ikke lot stempelet gå mer enn halveis tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 31, 2011 Har du sjekket at bremsevæskebeholderen ikke er smekk full? ;-) Gikk på den smellen en gang før, var tatt bremsevæskebytte med nesten nedslitte klosser rundt om, noe som medførte at beholderen var så full at den ikke lot stempelet gå mer enn halveis tilbake.. Det er det ikke som er galt:) Manskjetten ligger klemt bakmed og stempelet har fått så mye gravrust så det er nesten fælt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 31, 2011 Selv om det ser ut som mye rust så kan det ofte fikses med litt fint sandpapir, etter at stempelet er tatt ut. Av og til kan til og med de gamle pakningene reddes og brukes omigjen, dersom det er hastverk og stengte butikker. Det går selvfølgelig ikke dersom du har most den indre pakningen med rusten da du klemte inn stempel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 1, 2011 Jeg synes det ser så veldig rustet ganske mye, så jeg kjøper 2 nye:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 1, 2011 Har du kjøpt klosser på biltema? Disse passer ca. aldri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 1, 2011 Har du kjøpt klosser på biltema? Disse passer ca. aldri. Nei, kjøpt de av fk autoparts:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 1, 2011 Okei, vet bare at det er veldig mange som har klaget på klosser foran på 3b fra biltema, at disse er for store. Du kan evnt. ta med deg klossene til din lokale mekonomen å be om å få sammenligne med en Mintex kloss, dette er stort sett lagervare. Hos meg står det at din bil skal ha klosser med målene: L = 119.00mm, B = 69.50 mm, H = 19.00 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 5, 2011 Sånn blei løsningen:) :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...