Anbefalte innlegg

Hei igjen...: vinke :

 

prøver meg en gang til nu.

Har en 1,6 gtd motor som skal inn i Caddy'n.

Har en Golf 2 TD girkasse.

 

Hvilke akslinger passer:

 

Har Golf 1 gti (1,8) og Golf 2 TD akslinger.

 

Passer noen av de til G1/Caddy med Golf 2 td girkasse ??

 

Noen har vel prøvd dette....!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 1 gti akslene passer så lenge du har 90mm flenser på kassa;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 1 gti akslene passer så lenge du har 90mm flenser på kassa;)

 

Kasse fra Golf 2 må vel modifiseres litt for å passe i Einser? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men kun småjustering av feste og giroverføring. Me hadde ikke drill tilgjenglig derfor brukte me bare min kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,men har kjøpt ferdig modifisert kasse.

Den satt i en Scirocco mk1 med gtd motor !!!!????!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne opp igjen....

Kjøpte meg jo en Sb motor til Caddy'n. Nu ser jeg at jeg hadde "glemt" at det henger en girkasse på denne.

Motor/gir kommer ifra en 91 Passat TD. Er kassa lik Golf 2 Kassa ??

Also kan jeg putte i motor/gir som det er i Caddy'n ?? Eller må jeg bruke G2 TD kassa ??

 

Da med overføringa til G2 kassa.

Og hvilke motorfester passer ?? De til Caddy'n eller G2 ??

Og hva må event moddes ??

 

Idag sitter det en 1,6D i Caddy'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat TD kassa er også 020 kasse, plug and play :)

 

Sikker? alle Passatene eg har vært borti har hatt 02a: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på om disse har hydraulisk clutch !!

 

Hmmm...skal sjekke dette imorra....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ups, var litt kjapp der ja. Er 02A på de, men er jo bare å bruke Golf 2 kassa di da (eller bygge om til 02A ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like greitr å bygge om til 02A, noe helt annet enn 020, og du har uansett alt du trenger utenom mekanisk overførings sett og girkasse feste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men hvor får jeg tak i mekanisk overførings set og girkasse feste ifra som passer til dette ??

 

Nei,blir nok 020 kassa :)

Hmmm...fant en ny Golf gti (DX) Sachs clutch i garasjen !!

Hvordan blir det med svinghjul og clutch egentlig ?? Tror Passaten har 215 clutch !!

Kan jeg da bruke 020 (Golf II TD) kassa på SB motoren med Passat swing og clutch ??

 

Fan....blir mye miksing og triksing...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

02A = 228mm clutch maks men er lameller på 215mm og 220mm også, ingen vits å gå for det når en Sachs VR6 clutch passer rett på, tåler 400Nm og er billig å få tak i, koster nok mer enn det Hans her oppe husker, sist jeg handla kom de på 1700kr inkl. mva og frakt.

 

Hvis du ikke skal trimme så veldig mye så er denne kombinasjonen plenty:

 

- SB 1.6GTD motor

- 020 girkasse

- 020 210mm svinghjul

- 020 210mm clutch (Biltema sin til 1100kr tåler ihvertfall effekten du får ut av maksa originalturbo (T3, T2, K24 eller K14)

 

Skal det trimmes mer så ville jeg gått for:

 

- SB 1.6GTD motor

- 02A girkasse (spesialfester, ombygging til waier clutch eller bygge om bilen til hydraulisk clutch)

- 02A 228mm svinghjul (helst lettet for originalt er svintungt!)

- Sachs VR6 clutch

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å snoka litt på ebay.

Fant både sett til girkasse fester og til vaier. Men dette vil komme seg på ca 300euro.

 

Nei,blir nok å gå for 020 løsninga. Har jo alt :)

Men da må jeg bruke sving og clutch til 210mm ??(siden jeg skal bruke 020 kasse)

Regner med at det sitter 228mm på Passatmotoren nu.

 

Petter,du har vel ikke en ferdig letta 210 sving liggende ?? (gjelder egentlig til alle dere som leser dette...)

Kan jeg bruke sving ifra DX motoren min, eller må jeg bruke ifra en 1,6td ?? (har en 1V motor stående også)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og Lasse hadde letta 020 svinghjul tidligere men vi har kvitta oss med dem desverre, nå er det 02A for alle penga ;)

 

Kan bruke svinghjul fra hva som helst av 020, men sjekk at du finner ett av største typen (210mm) og at timing merket stemmer overens med stempel 1 på TDC.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens jeg husker dette...: rolleyes

Selgeren av motoren (SB) sa at dem prøvde å justere opp dieselmengden og turbotrykk.

Men resultatet ble ikke så veldig bra...(kjøpte motoren med gåen toppakning)

 

Kan man justere dette igjen til orginal innstilling ?? Og så prøve dette på nytt.

Eller,finnes det en orginal innstilling ??

Er det no vits å kjøpe breiband til denne ?? Blir ikke noe "racing" bil....

 

Til Uno Turbo'n blir jeg å kjøpe denne. Men syns at det blir for dyrt til Caddy'n....

http://www.ebay.de/itm/PLX-DM-5-AFR-Anzeige-Weis-SM-AFR-Gen-2-Bosch-O2-Lambda-Sensor-/121026897578?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D11%26meid%3D3808801993632373409%26pid%3D100011%26prg%3D1005%26rk%3D1%26sd%3D300478379349%26

 

Kanskje noen vet om en fin billigsak !!

 

Tenkte at jeg skulle spandere på den nye dysespisser også.

Fant Bosch dyser til en grei penge.

http://www.ebay.de/itm/330788943682?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Har 70 hk motoren andre dyser enn 60 og 80 hestern ?? For den er ikke angitt her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke lambda, speil i bilen funker mer enn godt nok ;) ryker det svart på fullt trykk skrur du opp trykket eller ned med dieselmengde. Sett på en AAZ 1,9TD toppakning når du er i gang. Original liker ikke mye over 1 bar. Sjekk også toppen for sprekker, ikke altid det er pakningen som har gått desverre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Ok ,speil har jeg.

 

Var det 0,7 den ladder orginalt ??

Hvor mye bynner å bli farlig høyt trykk ?? Vil jo ikke ødelegge den heller....

Eller hva er "greit" å kjøre med ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 bar lett med AAZ toppakning. Lasse har vært oppi 2,6bar men da med senka kompresjon. Du vil være begrensa på diesel uansett lenge før dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,tenkte at jeg kanskje vil presse den oppi +- 1,2bar.

Var å skulle kjøpe AAZ pakning og slipesett til toppen hos Hella idag. Fikk en grei pris der.

Men så ble jeg spurt om hvilken AAZ pakning jeg ønsket !!: dum :

 

Petter....???: hjelp :

 

SB har 3 hull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I de fleste tilfeller skal du ha 2 hulls 1,87mm har toppen vært av og blitt planslipt ein gang feks er det muligt du må ha 3 hulls det tryggeste er å måle stempelhøyden over topp blokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAZ toppakning, delenummer, tykkelse og hvilken en skal bruke ihht. VAG:

 

1 hulls (1.53mm) 028 103 383BH

2 hulls (1.57mm) 028 103 383BJ

3 hulls (1.61mm) 028 103 383BK

 

1 hulls toppakning brukes ved stempelhøyde mellom 0,66 - 0,86mm over sylinder @ TDC

2 hulls toppakning brukes ved stempelhøyde mellom 0,87mm to 0,92mm over sylinder @ TDC

3 hulls toppakning brukes ved stempelhøyde mellom 0,93mm to 1,02mm over sylinder @ TDC

 

Se om det står en to hulls på SB motoren din nå, hvis du ikke skal planslipe så er det bare å peise på med ny to hulls.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 3 hull på SB'n,så da blir det 3 hulls AAZ ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 3 hull på SB'n,så da blir det 3 hulls AAZ ??

 

Jepp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.