Anbefalte innlegg

Flotters....:glad:

 

Når det gjelder eksos,så tenkte jeg først på denne.

http://www.ebay.de/itm/190406366894?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

 

Men tror at jeg kommer til å gå for biltema sine rør og ei potta helt bakerst i 63,5mm istedenfor.

Og da med en slik stuss.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=221148375949&ssPageName=ADME:X:AAQ:DE:1123

Syns den var litt tøff.: rolleyes

 

Dp blir den fra 1V motoren. Ser ut som den har litt grovere diameter. Må da fjerne cat'n og sveise et rør imellom.

 

Skal se om ikke GTI svinghjulet passer med timinga. Regner med at dette er noe lettere enn td hjulet !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksostips:

 

Simons 2,5" eksos koster 2500kr hos Meca, rundt 2000 med rabatt (de kunne ikke gi den vanlige 23% rabattsatsen på denne)

Så sveiser du bare om bakpotta med dieseltut slik at den passer på caddyen din

 

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2260566&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=0

 

i-simons-scirocco-i-029-h5.jpg

 

Eventuelt bare kjøp bakakselbøyen i 2,5" og bygg resten selv. Trenger strengt tatt ikke lyddemper på disse motorene ;) Bakakselbøyen koster latterlige 300kr!

 

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2260564&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakakselopphenget er ikke likt som på Einser golf og Jetta Petter så tviler på det passer veldig bra noe av det egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde selve bakakselen var lik jeg, men de bruker jo bladfjører så noe er ihvertfall forskjellig ja :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohhh....denne bakakselbøyen skal jeg ha.Da er mye gjort.

Tenkte at jeg skulle bruke ener golfen som mal, slik at jeg fortsatt kan bruke Caddyn til hverdagen under motorbygging.

Men kan hende at alt vil bli brukt på Golfen. Den er jo veteran,og mye artigere å kjøre.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter,vet du om denne 2,5" bakakselbøyen til 300kr er til Golf 1 eller en universaldel ??

Tenkte da om at bøyene er lik orginalen.

 

Ringte Meca,og han kunne ikke se hvilken bil den tilhørte. Var heller ikke på lager. Kom til sverige den 23/1 neste år....

 

Synd at Biltema rørbøyemaskinen kun går til 2" rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer perfekt på Golf1 og Jetta1 ja : ja : synd med laaang leveringstid :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,var kjipt med 2 mnd ventetid....

 

Men det gidda jeg ikke,så da ble det dette.

http://www.ebay.de/itm/190574054097?ssPageName=STRK:MEBOFFX:IT&_trksid=p3984.m1427.l2649

 

Minus bakpotta,den kjøper jeg på Biltema. Diesel endestuss er også bestilt :)

Anlegget er i 60mm og rustfritt,det får holde til nu.

Betalte bare 1000kr inkl frakt til sverige. Da trenger jeg bare å få ferdig dp 'n.

 

Og da blir jeg å bygge opp Golfen til "grom"diesel...

Skal bli artig det,og så er den jo veteran også.

Har jo 1V motoren også,skal se om jeg ikke får den implantert i Caddyn etterhvert.

For det er utrolig kjipt å kjøre 1,6 sugediesel......:dødhest:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

T3 og K24, det er turboer som passer direkte på 1,6 flensen ??

Er dette reelle oppgraderinger,eller blir det bare en masse turbolag ?? Ønsker egentlig en tidlig trykkoppbygging.

 

Hvilke T3 og K24 kan brukes til diesel ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

T3 fra golf 1 gtd og k24 fra tidlig golf 2 td passer rett på eg har begge typer liggende, men de bør overhales. Personlig likte eg best T3 men begge er TREGE. Petter har ein ny Holset for salg vis du vil ha skikkelig turbo. men den krever noe tilpassning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja...bilen skal brukes som hverdagsbil. Så den skal være pålitelig med litt mere punch...

Skal prøve å ungå for mye triksing med denne,og gjøre det så billig som mulig.

Så jeg tror nok at jeg skal nøye meg med noe mere turbotrykk til å bynne med.

 

Ellers så hadde det vært litt artig å prøvd seg med vanninnsprøyting etterhvert.

Ser at dem kjører tilbud hos Snow nu,på Stage1 diesel greia. Hmmmm......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en T3 også liggende fra Golf 1 GTD ;) pent brukt på 1,1bar trykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil motoren oppføre seg med 1,1-1,2 bar med T3 kontra orginal turbo med samme trykk ??

Hvor mye senere vil den levere ??

 

Hvordan er ellers T3 vs Orginal ??

Og ikke minst...hva er prisen på denne ??:)

 

Motoren min får vel sandart oppsett,med høyere trykk og mere diesel.

Har SB llk og denne konen til pumpa som er noe modifisert.

1V dp (som ser ut til å være noe grovere),2" eksos med ei potta bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du skal kjøre 1,1-1,2 bar hadde jeg kjørt original K14 eller Holset HE211W, selv om sistnevnte kan levere dobbelt så mye luft så spooler den fortere ;)

 

Skal du litt høyere opp i trykk så blir k14 og T2 turboene for små. T3 turboen kan jeg fint selge for 500kr hvis du er interessert i å ha en just in case :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

500kr det var Billig, men er vel til et godt formål. ga vel 1800 for k24 turboen eg handlet sist:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

T3 turboen min er fra 1983, den virker jo men er liksom snart 30år gammel ;) Og ja det er "dugnadspris" men ligger jo bare å samler støv i min delehaug alikevel :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.