Problemer med Caddy 1,9 TDI 2005 (dieseltilførsel)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en VW caddy som har fusket en del i d siste. Hvis jeg gir gass i første og andre gir funker den ordentlig, men når jeg girer over til tredje og har fullt pådrag så kutter den helt (motoeren slås av) mellom 3 og 4000 omdeininger. hvis jeg da holder gassen i bånn så daler turtallet en del men den kommer seg etter hvert, men hvis jeg da trår inn clutchen så går turtallet helt ned og motoren stopper. hvis jeg da stopper helt opp og prøver og starte motoen med startmotoren går det mellom 5 og 10 min før jeg får start men hvis jeg ikke stopper opp og bare "nøkker" bilene igang med å slippe clutshen ut i f.eks 4 eller 3 gir alt etter fart så startet motoren med en gang.

Har byttet dieselfilter for jeg trodde det kanskje kunne være fukt eller luft i systemet, men det ble ikke noe bedre. Har også koblet bilen opp mot mekonomens diagnosesytem og vanlig originalt VAG-com på møllers men finner ingen feilkoder.

Da jeg byttet dieselfiler (innsatsfilter) så fyllte jeg filteret helt opp med ny diesel åpnet den lufteskruven på toppen og slik at overflødig diesel kunne komme ut der. hvis jeg nå åpner filteret så er det nesten ingen diesel igjen i filterboksen.

Så spørsmåelet mitt er atlså om det kan være fødepompen eller dieselpomen som er gåen, litt rart om det er noe av det siden at bilen går helt fint på lave turtall og på bakking. Eller kan det være et forfilter av noe slag som er tett så at det ikke kommer nok diesel fram når motoren trenger max?

Hvis noen har vært borti noe lingnende så har jeg blitt kjempeglad for svar, heldst på mobil (90188043) fordi at i skrivende stund skulle jeg egentlig vært kjørt på ferie, så mye av tiden går til pakking og da er det ikke mye tid til å sitte med maskinen. men alle svar tas imot med stor takk, både på tlf og her på tråden, og håper på svar snart.

MVH Erlend Angelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har 2 dieselpumper i bilen. En før og etter filteret.

Om den i tanken er defekt vil bilen gå tilnærmet normalt ved vanlig kjøring, men idet du drar på skikkelig så bilen bruker mer enn normalt med diesel, vil ikke tandempumpa klare å suge til seg nok diesel.

For å komme til pumpa i tanken må påfyllingsrøret løsnes og tanken sleppes ned. Legg deg under bilen å få noen til å sette på tenninga, så bør du høre om pumpa går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.