Pulverlakkering av felger ?

Anbefalte innlegg

Går rundt med litt tanker om å lakkere senterene på felgene mine svart.

Hva er best ? Pulverlakkering ?

Hvordan vil det gå med chrome/polerte kanten på felgene ? Er det ikke 180 grader eller noe der man pulverlakkerer ?

Skal de pulverlakkeres, så må jeg pusse ned felgene. Hvordan er det å pusse ned felger sånn ? Tykt lag med lakk ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går rundt med litt tanker om å lakkere senterene på felgene mine svart.

Hva er best ? Pulverlakkering ?

Hvordan vil det gå med chrome/polerte kanten på felgene ? Er det ikke 180 grader eller noe der man pulverlakkerer ?

Skal de pulverlakkeres, så må jeg pusse ned felgene. Hvordan er det å pusse ned felger sånn ? Tykt lag med lakk ?

¨Bruk paint stripper til å fjerne gammel lakk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiksa vinterfelgene mine for et år sida. var ganske bra prosjekt å få av lakken, gikk ganske greit med fly-stripper. men jeg måtte ta flere ganger og skrape mye. fly lakk går av med en gang....

Lakkerte mine med vanlig lakk og polyurethan klarlakk(til fly), men det har kommet noen steinsprut på en vinter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

¨Bruk paint stripper til å fjerne gammel lakk ;)

Noen som har testa painstripper på pulverlakk? Sliter fortsatt med å finne et stoff som tar lakken på porsche felgene mine...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pulverlakk må sand eller glass blåses av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal vel helst ikke sandblåse felger. Men glassblåsing er bankers. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått MÅ felger glassblåses før pulverlakkering? Mener og ha sett det en plass:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine ble sandblåst og lakkert. ingen glass og det er helt strøkent. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo også ann på om det er snakk om alu eller stål som skal blåses. Sand er litt tøft for alufelger som da gjerne blir veldig ru i overflaten, men på stålfelger blir det gull som Rolf nevner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått MÅ felger glassblåses før pulverlakkering? Mener og ha sett det en plass:)

Holder det ikke å bare pusse de ned altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må i hvertfall helt inn til rent materiale skal du pulverlakkere. Firma som lakkerte mine bruker sand også på alu. men hvor ru overflate det blir der er ukjent for min del. skal levere vinterfelga der i løpet av kort tid så finner det fort ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.