"Død" kjørecomputer etter vinterlagring (Golf 1)

Anbefalte innlegg

Etter vinterlagring av golfen vil ikke kjørecomputeren starte opp. Batteriet har stått frakoblet. Ingen problem med start av motor eller annet elektrisk.

 

Mener å ha lest en tråd tidligere hvor en hadde samme problem, men husker ikke hva "løsningen" ble.

 

Noen som har tips på "kaldstart" av kjørecomputer på en Golf 1 fra 1984?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jording har jeg opplevd har gitt samme symptomer. Er en jordkabel som skal stå mot toppen iaf, tror denne jorder instrumentene. Pluggen på girkassa må og stå i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min corrado kødder litt med meg ang computeren, det kommer å går, men så skal det sies at batteriet i bilen er dødt!! må bruke startkabler hele tiden... da hender det at det kommer opp noen de-formerte tall i displayet der... jeg trenger bare å koble fra startkablene, og vente til det lille av strøm som er på igjen batteriet skal fade ut, kobler på igjen med tenning av... funker plutselig igjen...

 

ikke spør hva det er?? bare en enkel løsning for meg iallefall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får måle batteriet i morra.

 

Fikk tips om det kanskje ligget et eget "reserve"/"backup"batteri kun til kjørecomputeren, men kan ikke se dette på noe koblingsskjema, ei heller andre tekninger i Haynes boka. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Ellers så ser jordinger ut til å være i orden.

 

Mener å ha lest at bilen må kjøres en stund for å få gitt "mat" til kjørecomputeren slik at den har info å vise. Kan dette stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av Golfen på "lageret".

 

Gammel Bayer så står innenfor min bil som en ser i bildet...også står det en eldre Porsche 911 Targa å sperrer utgangsdøra! Så luftetur m Golfen ble ikke idag : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får måle batteriet i morra.

 

Fikk tips om det kanskje ligget et eget "reserve"/"backup"batteri kun til kjørecomputeren, men kan ikke se dette på noe koblingsskjema, ei heller andre tekninger i Haynes boka. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Ellers så ser jordinger ut til å være i orden.

 

Mener å ha lest at bilen må kjøres en stund for å få gitt "mat" til kjørecomputeren slik at den har info å vise. Kan dette stemme?

 

prøv å koble batteriet hel i fra så koble det på igjennn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsningen for min del ble å kjøre bilen et par meter. Da fikk komputeren inn noe info og begynte å blinke og styre på. Justerte klokken og alt vel etterpå. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.