Skifte dieselreturslanger, 2.5tdi V6

Anbefalte innlegg

Er det noe spesielt jeg må tenke på ved bytte av disse, eller er det bare å kjøre på? Et par av slangene har blitt morkne, og har fått en liten lekkasje :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei skuring dette. Mener og huske at det var to kobberringer på hver dyse, også noen plastdingser til hver rekke med noen piler på. Husk hvilken vei de står:) Litt kødd under kjølevæsketanken, men det går greit:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei skuring dette. Mener og huske at det var to kobberringer på hver dyse, også noen plastdingser til hver rekke med noen piler på. Husk hvilken vei de står:) Litt kødd under kjølevæsketanken, men det går greit:)

 

Trenger ikke å skru av niplene, det går fint å nappe av bare slangene.

 

De gamle har ofte klistret seg fast slik at man må vri den litt rundt med en tang først. Pass på at det ikke blir liggende igjen fragmenter av gammel slange som kommer inn i de nye.

 

Du bør bruke orginal slange eller tilsvarende, av typen med tykke vegger og tøy utvendig. Med andre slanger risikerer du at det lekker når de blir varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å skru av niplene, det går fint å nappe av bare slangene.

 

De gamle har ofte klistret seg fast slik at man må vri den litt rundt med en tang først. Pass på at det ikke blir liggende igjen fragmenter av gammel slange som kommer inn i de nye.

 

Du bør bruke orginal slange eller tilsvarende, av typen med tykke vegger og tøy utvendig. Med andre slanger risikerer du at det lekker når de blir varme.

 

Mine har ikke noe tøy utvendig. Ikke originale med andre ord? Det ser ut til at det lekker i koblingen og har ikke merket noe til dette før det ble skikkelig varmt i været. Du har ikke tilfeldigvis innvendig diameter på slangene? Tenkte å dra innom TESS og få tak i noen av god kvalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette løste seg heldigvis til slutt. Tok en motorvask før jeg la ut på tur i dag og sjekka at alle slangene satt skikkelig på. Etter 15min kjøring tok jeg en pitstop pga. diesellukt, og da lakk nesten alle slangene mye ved tilkoblingen. Fikk kjøpt ny slage, og fant fort ut hvorfor de lakk - de var så harde at de brakk når jeg bøyde dem : haha :

 

Etter alle var byttet måtte jeg file en stund for å få start, men ellers ingen problemer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør bruke orginal slange eller tilsvarende, av typen med tykke vegger og tøy utvendig. Med andre slanger risikerer du at det lekker når de blir varme.

 

Tenkte å dra innom TESS og få tak i noen av god kvalitet.

 

Lurer på om de orginale også selges hos Würth.

 

Det finnes mange slanger av god kvalitet, men som ikke er egnet til akkurat dette formålet. Så hvis man ikke er helt sikre på hvilke slanger det er så er det smartest å kjøpe orginal. Koster ca 150 kr pr meter og det trengs mindre enn det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.