#1 Skrevet August 1, 2011 Trenger hjelp til å bytte til senkefjører på C4 S6. Har ikke funnet noe som hjelper meg på vei, har søkt der det går ann å søke egentlig Noen som har bilder og evt. arbeidsbeskrivelse for dette foran? Bak går greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2011 Det er samme jobb som å bytte vanlige fjærer. Du må ut med demper. Vil anbefale deg å bytte støtdempere også hvis du skal senke noe mer en 30mm. Husk også at hvis det er org. demperne som står på er nok disse slitt. Hva med å gå for coilovers? Så kan du justere høyden sommer og vinter Hør med Håkon Sandberg her på forumet. Greie priser og god service! Et godt tips er å kjøpe deg ei verksted håndbok hvis du er usikker. Dette selges jo overalt nesten. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2011 Har nye dempere også, men problemet er at det ikke er som alle andre biler.. Har senket mange biler før denne, men er litt mer jobb med disse bilene. Noen sier at bærekule må løsnes, ta av nav og kalippere.. Det ble brått litt mer jobb enn jeg hadde ork til -Derfor lurte jeg på om noen hadde tips til å slippe dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2011 Nåja, vil heller si det er få biler det er så enkelt på enn på disse her... Løsne bærekule. Løsne styrestag. Løs av calipper, 2 stk bolter. Del kontakter på abs sensor samt slitasjevarsler. Skru så av boltene som holder alt oppe i dempertårnet, og vips så har du hele fjærbenet løst... Så er det bare å klemme sammen fjærer og løsne bolten i topp av demper, selve demperen fra fjærbenet løsner du enten ved spesialverktøyet eller bruke stor rørtang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2011 Er mulig å komprimere fjæra uten å ta av fjærbein, men svært kronglete. Johnny glemte forresten den 'lille' senterbolten på navet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2011 Er mulig å komprimere fjæra uten å ta av fjærbein, men svært kronglete. Johnny glemte forresten den 'lille' senterbolten på navet.. Joa, drivleddet er greit å nappe ut;) Enklest å løsne litt på denne med latmannsarm mens bilen fortsatt står på hjul, kan være tight... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2011 Greit å ha ein ekstra jekk du kan bruke på andre sida for å ta av for spenninga til stabstaget og;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2011 Takk for alle gode tips! Dette hjelper meg godt på vei Godt å ha folk som kan det å er villig å hjelpe andre!! -Det liker vi! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2011 Hvis du ikke har fjærklemmer, eller hvis du som meg hater å skru fjærklemmer: Da kan du sette fjæra på plass rundt demperen, bruk en lang bits som du setter i toppen av demperen for å sentrere demperen igjennon topplagringa, og jekk fjærbeinet rett på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2011 Et lite tips er å kjøpe nye endeledd til styrestagene med en gang, de er et sant h#¤&¤¤ å få løsnet og har lett for å ta kvelden når du herjer med de for å få løsnet de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...