Audi a4 b5 går ikke på tomgang

Anbefalte innlegg

Hei

Har en audi a4 b5 1,8t som starter men klarer ikke justere seg på tomgang og stopper.. hvis jeg gir litt gass når jeg starter den, får jeg den til å gå men den responderer lite hvis jeg gir litt gass(dør ut). Den stopper hvis jeg slipper gassen igjen..

Noen som vet hva dette kan være??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bud er å få lest ut feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens at du må rense gass-spjeldet :) også har du kansje en defekt LMM..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen vært tom for strøm eller batteri vært frakoplet? Mulig du å grunninnstille gass spjeld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! har prøvd en fungerende lmm men det hjalp ikke. Tror ikke det er gasspjelet heller.. siden feilen også er at jeg ikke får gitt gass uten at den dør ut, har jeg hørt at det mest sannsynlig ikke er gasspjelet. hvis gasspjelet må grunninstilles er ikke feilen så stor som på min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert borti akkurat samme problem/symptomer på en A6. Etter mye feilsøking fant jeg ut at innmaten i katalysatoren hadde løsnet og lagt seg på tvers, så den fikk ikke kvittet seg med eksosen! det klarte ikke møller i Trondheim å finne ut! Vistes vell ikke på pc skjermen!

Kontroller at du har frie luftveier;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, virker det som bilen kutter? Det er ikke det klassiske startsperreproblemet? Det er viktig å lese ut felkoder, når du finner hvilken enhet som skaper problemet kan du nappe den ut for å la bilen gå i nødmodus, da skal den være kjørbar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.