Spørsmål om dekk- og felgdimensjoner går på A4 B7 quattro.

Anbefalte innlegg

Vet noen om det går med 10 X 20 med 265.25.20 bak og 8,5 X 20 med 225.30.20 fremme på en quattro A4 B7?

 

Om man har ET 35 på 8,5" og 10" vil da 10" bygge mer utover eller bare innover i forhold til 8,5" ?

 

Og ett siste spørsmål. Er det noen som har kjørt med 5 mm spacere på B7? mister man all sentreringen på felgen? Noen som har noe erfaring rundt dette?

 

Takker :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rulleomkretsen vil ligge på under en halv % (0,4) i forskjell foran og bak, så det går nok fint selv med torsen-diff. Bakfelgene vil vel stikke ca 19mm lenger ut enn framfelgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man har ET 35 på 8,5" og 10" vil da 10" bygge mer utover eller bare innover i forhold til 8,5" ?

Bygger 0,75" mer begge veiene. Hvis det var rulleomkretsen du lurte på, så finner du kalkulatorer i denne tråden som er klistret i dette underforumet.

 

Kanskje en litt bedre og mer beskrivende topic neste gang? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du har rett ble litt kort den beskrivelsen :-) takk for oppdatering og gode svar :-) Ja så på den kalkulatoren, tenkte litt mer på om det er plass inne i hjulbuene, om noen har testet dette? Eg målte avstanden fra demperen og ut til hjulbuen i går, dt var akkurat 11 tommer. Men eg ser at de 8,5" eg har på nå bygger nesten 9,5 tommer når man måler yttermål på felgen. Og hvilket ET tror dere man må ha for og ev få dette til og passe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rulleomkretsen vil ligge på under en halv % (0,4) i forskjell foran og bak, så det går nok fint selv med torsen-diff. Bakfelgene vil vel stikke ca 19mm lenger ut enn framfelgene.

 

Er det en halv % som er det som er oppgitt som toleranse for torsen? Eg var og sjekket på den kalkulatoren men er usikker på hvor mye man kan godta :) Men det er jo like lite som om du skulle kjørt med ett sett slitte dekk og ett sett nye er det ikke?

 

Takk for svar :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen om det går med 10 X 20 med 265.25.20 bak og 8,5 X 20 med 225.30.20 fremme på en quattro A4 B7?

 

Om man har ET 35 på 8,5" og 10" vil da 10" bygge mer utover eller bare innover i forhold til 8,5" ?

 

Og ett siste spørsmål. Er det noen som har kjørt med 5 mm spacere på B7? mister man all sentreringen på felgen? Noen som har noe erfaring rundt dette?

 

Takker :tilber:

 

Foran går dette fint, men hvis bakfelgen også har ET35 vil den bygge 19mm lengre ut (og 19mm lengre inn, totalt 1,5 tomme = 38mm) og så mye forskjell i plass er det ikke på A4 B7. Så jeg tror dette subber godt, ET bak burde minst være 45. Man kan selvsagt vurdere 235/30 rund baut selv om det gir ulik strekk, da går det bedre, men er fortsatt skeptisk til 10 tom med ET under 40 på en slik bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.