#1 Skrevet August 2, 2011 Har søkt litt rundt både her og på andre forum ang. holdbarheten til DSG-kasser ved litt hardere bruk. Ser det skrives at det har kommet en ny kasse som skal tåle mer enn de gamle... Bilene jeg titter på er Passat 2,0 170 hk TDI BMT DSG 4MOTION og Tiguan 2,0 140hk TDI BMT DSG 4MOTION. Passaten kan trekke 2000 kg, og Tiguanen hele 2500 kg, som jo er rimelig macho for en liten bil med liten motor og automat! Spørsmålet er da om man faktisk kan utnytte dette. Vel og bra med garanti, men når man står midt i alpene med hester på tilhengeren og havarert girkasse, hjelper det lite at de fikser det "til uka" OK, frem med solskinnshistoriene nå, overtal meg til å kjøpe VAG bruksbil igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2011 Gir denne en liten bump, er det noen som har brukt DSG-bilene sine litt siden sist? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2011 Kan ikke annet en skryte av DSG kassene jeg har hatt. Slepte henger fra Sogndal til Haugesund på 2,4 Tonn uten problemer etter Touranen med 1,9 TDI 105 hk. Dsg fungerer utmerket til dette. Er på min Touran nr 2 nå og Vurderer nå kjøp av Tiguan med DSG og 4M Løp og kjøp ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...