Anbefalte innlegg

Skal få godkjent senkingen i vognkortet men gidder ikkje å godkjenne det dere tuningart greiene.

Så lurer på om noen hadde lyst å slenge ut noen erfaringer.?: rolleyes

 

Mest lyst på rustfritt og med hardhetsjustering når eg først er i gang, så har sett litt på KW V3 da vettu, men lurer litt på om det er vært 14k.?

 

Andre sett eg har tenkt på er Supersport Black evolution og Eibach.

 

Erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vanlig Supersport på min 12V Turbo. Gjør jobben for en bruksbil med litt knuff i ryggen.

 

Har også liggende Supersport Black til min Golf V6 4Motion som jeg ikke har montert enda. Det ser iallefall bra ut. Ikke at det har en dritt å si. " Det ser drit bra ut i esken, så det er nok bra vrøvl..! " Snakket med Supersport på Essen messa i desember. På standen sto den en så og si ny Bentley GT med Black edition sett. Selgeren sa at det hadde fungert bra, slik et sport sett skal gjøre. Ikke drit stivt, men kjørbart stivt selv med å beholde NOE komfort. Seff ser det bra ut å ha en Bentley på stand, men gudene vet hvordan det funker. I en Vento som du har, blir du nok happy med et vanlig Supersport sett. Er ikke så stivt heller. Funker fint på min 12V som jeg har kjørt MYE med siste året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vanlig Supersport på min 12V Turbo. Gjør jobben for en bruksbil med litt knuff i ryggen.

 

Har også liggende Supersport Black til min Golf V6 4Motion som jeg ikke har montert enda. Det ser iallefall bra ut. Ikke at det har en dritt å si. " Det ser drit bra ut i esken, så det er nok bra vrøvl..! " Snakket med Supersport på Essen messa i desember. På standen sto den en så og si ny Bentley GT med Black edition sett. Selgeren sa at det hadde fungert bra, slik et sport sett skal gjøre. Ikke drit stivt, men kjørbart stivt selv med å beholde NOE komfort. Seff ser det bra ut å ha en Bentley på stand, men gudene vet hvordan det funker. I en Vento som du har, blir du nok happy med et vanlig Supersport sett. Er ikke så stivt heller. Funker fint på min 12V som jeg har kjørt MYE med siste året.

 

Ok, er det noen tering og/eller rust? Vurderer supersport sterkt nå, syntes te er litt dyrt med 13k+ på en så gammel bil: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke bilen om vinteren. Men ikke noe problemer med rust/korodering etc...Supersport blir du nok happy med. Billig og bra nok. Til banebruk er det noe annet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg H&R, så har du senkesett til både du og bilen er pensjonister:p Bare skift ut de originale justeringsmutterene med noen som er lagd av plast først som sist. Mitt hadde satt seg noe grådig bak, men umulig å si om det var pga. dårlig vedlikehold av tidligere eiere eller om det var justeringsmutterene sin skyld. Tar uansett ikke lang tid å bytte disse mutterene før du monterer settet, og ikke er utgiften den største heller;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke bilen om vinteren. Men ikke noe problemer med rust/korodering etc...Supersport blir du nok happy med. Billig og bra nok. Til banebruk er det noe annet.....

 

Der kom den ja, skal muligens på bane i september ser du (om bilen er godkjent og klar): rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke optimalt til bane. Men det duger. Kjørte på bane med min, og da var det ikke Supersport som var problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke optimalt til bane. Men det duger. Kjørte på bane med min, og da var det ikke Supersport som var problemet.

 

Det var Dekka: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, du vurderer å sette på vanlig Supersport fremfor Tuningart? Da kan du vel likeså greit drite i å skifte, for billig gewinde er billig gewinde, med minimale forskjeller - det duger til å få en bil lav, men det sier seg selv at disse ikke er det beste å bruke på bane. Men: Hvis du vil ha det pinnestivt, kjøper du VMaxx. Vil du ha det litt mer komfortabelt, kjøper du TA-Technix - som i og for seg er det det samme som det du alt har. Supersport har jeg ikke prøvd, men det skal ifølge folk jeg har snakket med ikke være i nærheten av stivheten som VMaxx har.

 

Har alt foreslått H&R til deg, uten at du fattet interessen for det: rolleyes Hva vil du egentlig: Ha det billig og greit å kjøre med til vanlig, eller noe dyrere som fungerer på bane like bra som til hverdagsbruk? Om du vil det førstnevnte, så hadde jeg bare beholdt det du har den dag i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, du vurderer å sette på vanlig Supersport fremfor Tuningart? Da kan du vel likeså greit drite i å skifte, for billig gewinde er billig gewinde, med minimale forskjeller - det duger til å få en bil lav, men det sier seg selv at disse ikke er det beste å bruke på bane. Men: Hvis du vil ha det pinnestivt, kjøper du VMaxx. Vil du ha det litt mer komfortabelt, kjøper du TA-Technix - som i og for seg er det det samme som det du alt har. Supersport har jeg ikke prøvd, men det skal ifølge folk jeg har snakket med ikke være i nærheten av stivheten som VMaxx har.

 

Har alt foreslått H&R til deg, uten at du fattet interessen for det: rolleyes Hva vil du egentlig: Ha det billig og greit å kjøre med til vanlig, eller noe dyrere som fungerer på bane like bra som til hverdagsbruk? Om du vil det førstnevnte, så hadde jeg bare beholdt det du har den dag i dag...

 

Mutrene har satt seg og det er begynt å ruste.. så gidder ikkje bruke tid å penger på å få det i vognkortet, Men du ville ikkje anbefalt KW eller? H&R er nok bra det, men må bare høre litt rundt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite erfaring med KW, men det lille jeg har var ikke så altfor positivt - synes H&R er mye bedre å kjøre med. Jeg kjørte fort 60 000km på H&R-settet mitt, og da hadde det alt gått 20 000km fra før, men fortsatt like bra. Bakdelen er justeringsmutterene som setter seg, dog dette løser man jo lett som en plett med å skifte de ut til noen i plast før man monterer settet, som sagt.

 

Er jo mye justeringer på f.eks KW V3, men man trenger det jo ikke hvis man bruker bilen mer til vanlig kjøring enn banekjøring, så sånn sett er det jo bortkastede penger:) Man kan jo skryte av å ha det beste KW settet, men det er neppe verdt å bruke så mye penger bare for å få litt "streetcred":p

 

Har du lyst på kvalitet, så må du opp i pris. Dersom du bare vil ha noe som senker og gjør bilen mer sportslig å kjøre, så går du for noe av det billige man får. FK Silverline X er jo rustfritt, justerbar høyde og stivhet, og ikke koster det skjorta heller. Behagelig å kjøre med, og de problemene som mange har hatt med knirking fra demperene skal nå visstnok være borte (mulig jeg tar feil, men mener å ha lest dette). Hatt dette på Passaten i noen år nå, og jeg er ihvertfall knallfornøyd med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spax RSX er valget skal du litt opp i pris. Justerbart i hue og ræva, men forsatt billigere en KW/H&R etc....

Supersport black edition er vel heller ikke så veldig dyrt, og sikkert bra nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dersom du vil ha mulighet til å justere bilen lavere enn normalt, er ikke RSX tingen - det senker ikke like mye som andre merker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite erfaring med KW, men det lille jeg har var ikke så altfor positivt - synes H&R er mye bedre å kjøre med. Jeg kjørte fort 60 000km på H&R-settet mitt, og da hadde det alt gått 20 000km fra før, men fortsatt like bra. Bakdelen er justeringsmutterene som setter seg, dog dette løser man jo lett som en plett med å skifte de ut til noen i plast før man monterer settet, som sagt.

 

Er jo mye justeringer på f.eks KW V3, men man trenger det jo ikke hvis man bruker bilen mer til vanlig kjøring enn banekjøring, så sånn sett er det jo bortkastede penger:) Man kan jo skryte av å ha det beste KW settet, men det er neppe verdt å bruke så mye penger bare for å få litt "streetcred":p

 

Har du lyst på kvalitet, så må du opp i pris. Dersom du bare vil ha noe som senker og gjør bilen mer sportslig å kjøre, så går du for noe av det billige man får. FK Silverline X er jo rustfritt, justerbar høyde og stivhet, og ikke koster det skjorta heller. Behagelig å kjøre med, og de problemene som mange har hatt med knirking fra demperene skal nå visstnok være borte (mulig jeg tar feil, men mener å ha lest dette). Hatt dette på Passaten i noen år nå, og jeg er ihvertfall knallfornøyd med det.

 

 

Skjønner ikke helt hva du mener med bortkastet ihht justeringene på kw3? Med enkle knepp på topp og bunn av demperen så har du enten en komfortabel bruksbil eller banebil! VIdere så ser jeg det som relativt rart at du ikke har hørt mye positivt om KW. Kw kjøres på en rekke av de råeste bilene du ser og hører om. Kan nevne i flere bl.a i GT serien;) Tror ikke det blir brukt der fordi det er dårlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen tilbud eg har fått:

 

Eiback og Bilstein er vell kjent for å lage gode sett også?

Ka ville dokke valgt?, Blir aktuelt med banekjøring fremover..

 

KW V1 - Kr 8400,-

KW V2 - Kr 9990,-,-

KW V3 - Kr 13,300,-

 

H&R Mono-Tube coilover Special - Kr 10,600,-

H&R Mono-Tube Clubsport Coilover kit - Kr 11,000,-

H&R Twintube - Kr 10,000,-

 

Eibach PRO Street-S - Kr 8450,-

 

Bilstein B14 PSS - Kr 8000,-

Bilstein B16 PSS9 - Kr 14,500,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde gått for kw v2:), det va min plan og, men blir utsett litt:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det blir bane kjøring, så KW3... både bound og rebound justering på demperen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.