Passer 8.5x18 ET35 på A6 4F?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha et sett med nye vinterfelger på A6'en og lurer på om ET35 går på eller om jeg må ha ET45 med 8.5x18. Satser på 245/40x18 dekk på slik at den ikke ser så ufattelig trist ut på vinterhjul :)

 

.Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Skal ha et sett med nye vinterfelger på A6'en og lurer på om ET35 går på eller om jeg må ha ET45 med 8.5x18. Satser på 245/40x18 dekk på slik at den ikke ser så ufattelig trist ut på vinterhjul :)

 

.Anders

 

Du kan nok bruke 8,5x18 ET35 på bilen, men med 245 dekk ville jeg heller valgt ET45 fordi de er nærmere originalt og det ikke er noe poeng å få vinterhjul så langt ut. Men det skal være lovlig med ET35 fordi orig.offset på bilen (på 16 toms felg) er 42 og da endrer man 7mm per side, 14mm totalt, dvs under 15mm som er grensen uten TUV på felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen, Runar. Da får jeg høre med Amerikanarane om de har ET45 på lager også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.